macklett Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Og problemet er IKKE knyttet til router eller firewall. Om jeg kobler utenom routeren, og tester med å slå av alle brannmurer (NIS evt. Windowsbrannmur) får jeg framdeles dette problemet. Emule gikk fint for 1 uke siden da jeg hadde Tiscali, men etter overgangen til Telenor får jeg lowid på Emule, uansett om jeg har brannmur, router tilkoblet/på eller ikke. Selv om jeg endrer portene hjelper ikke det. Porttesten på http://www.emule-project.net/home/perl/gen...#9001;=1033&l=1 forteller at disse portene ikke kan nås selv om alt på maskinen er riktig innstilt, og jeg ikke anvender router. Er det noe spesielt system Telenor anvender- eller noen som har noen antydning om hva som er galt? Har vært inne på kontoadministrasjon og deaktivert "Økt sikkerhet for ADSL". Eller er det bare fordi Telenor har gitt meg en drittlinje ved en feil (se annen tråd) på bare 1000/200, og automatisk får lowid av den grunn? Hjelp hadde vært strålende. Takler absolutt ikke noe LowID greier i Emule (: Lenke til kommentar
macklett Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Kjenner da til: http://www.emule-project.net/home/perl/hel...ic&topic_id=122 http://www.emule-project.net/home/perl/hel...ic&topic_id=124 altså firewall/router problematikk, men som sagt har jeg satt alt sammen riktig opp, eventuelt får samme problemet om jeg skrur av alt av brannmurer og ikke benytter routeren (leker vandrende sikkerhetsbombe). Noen som kjenner til denne problemstillingen ved Online ADSL, hadde jo ikke den med Tiscali. Har forøvrig 2 maskiner som begge funket bra til Emule (highid) før skiftet av internettleverandør. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Dersom portforwarding er satt opp riktig i routeren din, så kan det også være en ide og sjekke denne siden: http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
macklett Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Dersom portforwarding er satt opp riktig i routeren din, så kan det også være en ide og sjekke denne siden:http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Som sagt er alt sammen satt riktig opp. Kan ikke tenke meg at det er Telenor som har tullet med noe, når jeg har hatt internettabbonementet i et par dager, og alt sammen utenom Emule funker 100 %, og helt riktig. Det er ingen virusspredning eller noe annet, da jeg er en av de som virkelig kjenner til sikkerhet Og forøvrig kan jeg si at jeg har valgt å ikke bruke routeren fram til jeg får fikset problemet, slik at den er ikke problemet Endret 31. juli 2005 av macklett Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Om du akkurat har fått telenor så er det så vidt jeg veit et rutermodem du har, du kan jo prøve å slå av ruterfunksjonaliteten til dette? (om du ikke alt har gjort dette da). Her ser du hvordan, litt nede på siden bare. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...re-telenor.html Endret 31. juli 2005 av Alastor Lenke til kommentar
macklett Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Om du akkurat har fått telenor så er det så vidt jeg veit et rutermodem du har, du kan jo prøve å slå av ruterfunksjonaliteten til dette? (om du ikke alt har gjort dette da). Jeg benytter samme modemet som Tiscali, MEN det ble lagt inn noe programvare (fra Tiscali til Online ADSL) slik at egenskapene for modemet nok er forandret, og kanskje satt opp med routerfunksjonalitet som du sier. Hvordan er det man fjerner routeregenskapene til modemet (Speedtouch 510i), fordi her er vel her problemet ligger? // Ser at du endret svaret, slik at jeg fikk 100 % svar på det jeg ønsket å få vite Tusen takk for hjelpen, prøver og følge denne anvisningen, og ser om jeg får fikset problemet Endret 31. juli 2005 av macklett Lenke til kommentar
macklett Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Følgende veiledninger kan benyttes for å slå av ruterfunksjonaliteten i ADSL-modem fra Telenor: Thomson Speedtouch 510i, med serienummer som begynner på MBTN624MQxx Thomson Speedtouch 510i, med serienummer som begynner på MBTN624Paxx -> (: (: (: (: (: (: Ingen serienummer som ligner på disse står på routeren. Sikkert fordi jeg har fått det fra Tiscali, huff (: Får vel ringe kundeservice som er opprettet for Tiscali kunder, de kan vel hjelpe meg. Endret 31. juli 2005 av macklett Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Du kan jo prøve en av veiledningene bare for å se om det fungerer også . Ellers så er jo siste løsning å få/kjøpe et nytt rutermodem av telenor. Lenke til kommentar
macklett Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Serienummeret til Tiscali modemet mitt er: DSLBA624MP , finner kun 1 irrelevant treff på Google på dette. Får vel snakke med kundeservice. Har faktisk liggende et Telenor modem fra en gang tidligere da jeg hadde telenor (og skiftet leverandør fordi de innførte kvote faenskapen). Jeg tør ihvertfall ikke å plugge på det gamle Alcatel modemet som ble brukt til Telenor for endel år siden, før jeg har fått det avklart med kundeservice. Slik at dette vil nok fikse problemet mitt slik at det blir løst, så tusen takk for hjelpen Endret 31. juli 2005 av macklett Lenke til kommentar
megamatt Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Slik får du high-id i emule med Spedtouch 510i : Logg deg på modemet (10.0.0.138) og velg "NAPT" under "advanced" i menyen til venstre. Legg til to porter tcp 4662 og udp 4672. "Inside address" settes til 10.0.0.2 (Sjekk riktig adresse for din maskin med kommandoen "ipconfig" med PC-en koblet direkte til modemet for sikkerhets skyld) Outside address kan stå som 0.0.0.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå