Gå til innhold

Nye intel prosessorer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å lurer på om jeg skal bestille meg pc fra dell, eller om jeg kanskje bør vente en uke eller to, til de nye prosessorene er på plass. Siden jeg skal ha en pc med Low Voltage cpu vil jeg kunne tjene litt fart og ytelse på en 1.6ghz fremfor 1.1 som finnes idag.

Dell er vel ganske raske med å putte nytt hardware i sine modeller?

Lenke til kommentar
Sitter å lurer på om jeg skal bestille meg pc fra dell, eller om jeg kanskje bør vente en uke eller to, til de nye prosessorene er på plass. Siden jeg skal ha en pc med Low Voltage cpu vil jeg kunne tjene litt fart og ytelse på en 1.6ghz fremfor 1.1 som finnes idag.

Ikke bland Low Voltage og Ultra Low Voltage! :)

LV fantes i 1.4 GHz fra før, og ble nå oppgradert til 1.6 GHz.

ULV finnes fortsatt bare i 1.2 GHz, så vidt jeg vet. (Dell leverer kun 1.1 GHz i X1)

Lenke til kommentar

For å si det sånn skulle jeg kjøpt bærbar pc idag så er Intel Celeron en ting jeg absolutt ikke ville valgt, foreldrene mine har en Toshiba men en Intel Celeron på 2.6 med 512mb. og den lagger på alt og alle ting som du kjører med den den har vert på service mange ganger og den er helt fin.

Naboen min har også Intel Celeron 2.6 på en stasjonær og der går det nesten like sakte, vil bare si en ting.. Celeron er ikke bra!

Lenke til kommentar
For å si det sånn skulle jeg kjøpt bærbar pc idag så er Intel Celeron en ting jeg absolutt ikke ville valgt, foreldrene mine har en Toshiba men en Intel Celeron på 2.6 med 512mb. og den lagger på alt og alle ting som du kjører med den den har vert på service mange ganger og den er helt fin.

Naboen min har også Intel Celeron 2.6 på en stasjonær og der går det nesten like sakte, vil bare si en ting.. Celeron er ikke bra!

Celeron og Celeron M er LANGT fra det samme!!!

Celeron M er bare en Pentium M uten speedstep og med 1MB cache! :)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Ikke bland Low Voltage og Ultra Low Voltage! :)

LV fantes i 1.4 GHz fra før, og ble nå oppgradert til 1.6 GHz.

ULV finnes fortsatt bare i 1.2 GHz, så vidt jeg vet. (Dell leverer kun 1.1 GHz i X1)

ah! Her driver jeg vist å blander som bare det tror jeg. Godt du rydder opp i det.

Da er det vel ingen grunn for meg å vente på at dell skal oppdatere sin hardware heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...