Furyfax Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Er vell noen her på forumet inkludert meg selv som har bestilt Netshops tilbud på OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition. Vil derfor lage denne tråden for å samle OC resultater. Har selv ikke mottatt mine brikker ennå, men vil skrive her når eg mottar mine brikker. Dette kan være malen: ------------------------------------- CPU: HK: Bios: VDIMM: OC resultat: (frekvens, latency og commandrate[1T/2T]) *Eventuelt 1 bilde* ------------------------------------- Håper folk tar seg tid til å skrive inn sine resultater. INGEN STORE BILDER I TRÅDEN, DET BLIR BARE ROT! LAST HELLER OPP BILDE PÅ IMAGESHACK ELLER LIGNENDE! Bilder er greit så lenge de ikke er gigantiske! Endret 31. juli 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
smy Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) disse brikker her klokk nok bedre enn ocz http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307186&cks=PRL les mer om her http://www.xtremesystems.org/forums/showth...2&highlight=2gb Endret 31. juli 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 disse brikker her klokk nok bedre enn ocz Tror "alle" vet det, men de koster jo 1200kr mer for 2GB av disse enn 2GB OCZ. Meningen med posten er å se hvor mye de klokker, ikke å finne noen som klokker bedre. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Kommer med resultat når jeg får mine, forhåpentligvis til uken. Det står på lager 02.08.05 hos nethsop.no Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Se signatur for spec. Jeg er skuffet. For det første blir ikke minnet detektert som 2-3-2-5 som det er oppgitt til, men 2,5-3-3-6. Det er jo uaktuelt å bruke, så jeg endret det manuelt. Da klarer brikkene bare 205mhz med 2.8v. (Laster Windows med 210mhz, men det blir blåskjerm i BF2 etter noen sekunder) Kjører nå 245mhz FSB, 10X multiplier, 4xHTT, og DDR333 på minnet. Det gir altså 2450mhz (default 2200) på CPU, 982 på HTT og altså skuffende 205mhz på OCZ brikkene. Tror kanskje dette har med kompabilitet mellom minne og hk?! Skal sende en mail til ASUS og OCZ for å sjekke hvorfor det er sånn. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 *snip* Hva med å slakke på timingsene? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 *snip* Hva med å slakke på timingsene? Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 *snip* Hva med å slakke på timingsene? Er det noe å flire av? AMD systemer liker seg best med minne som har lav timings. Hvorfor kjøpe 2-3-2-5 brikker for å bruke de som foreks. 2,5-3-3-6??? Rett og slett skuffende at de klarer bare 205mhz. Sånn er det. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) AMD systemer liker seg best med minne som har lav timings.Hvorfor kjøpe 2-3-2-5 brikker for å bruke de som foreks. 2,5-3-3-6??? Rett og slett skuffende at de klarer bare 205mhz. Sånn er det. Tror han mente at du skulle ta slappere timings (f.eks 2,5-3-3-8) og prøve å klokke. Men du har jo et crappy HK til overklokking. Har sett en kar som kjørte disse brikkene på 270MHz CAS 3-3-3-8 Endret 2. august 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 Jeg tror ikke de er på tilbud lenger. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Synd OCZ ikke er på tilbud lenger. Hva med disse? De ser ut til å ha samme spesifikasjoner, noen som har testet dem? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg ønsket bare å få disse brikkene opp til 229mhz da det er dette jeg kjører HTT på. Som et første forsøk satte jeg volt til 2,65(orig:2,6) og timings til 2,5-3-2-5(orig:2-3-2-5). Det så ut til å funke helt stabilt så jeg får si meg fornøyd med det. Edit: Leste følgende på netshops side: Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet og i svært mange tilfeller vil de også kunne takle lavere settings enn oppgitt. Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet!?!? Tror jeg hadde blitt passe forbannet hvis brikkene jeg kjøpte faktisk ikke taklet oppgitt hastighet! Endret 3. august 2005 av Vice Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ønsket bare å få disse brikkene opp til 229mhz da det er dette jeg kjører HTT på.Som et første forsøk satte jeg volt til 2,65(orig:2,6) og timings til 2,5-3-2-5(orig:2-3-2-5). Det så ut til å funke helt stabilt så jeg får si meg fornøyd med det. Hvilket hovedkort og cpu har du? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Hvis posten bare får fingern ut av ræva og registrere pakken som "ankommet postkontor"..så kan jeg teste mine brikker også Endret 4. august 2005 av Makky Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg ønsket bare å få disse brikkene opp til 229mhz da det er dette jeg kjører HTT på.Som et første forsøk satte jeg volt til 2,65(orig:2,6) og timings til 2,5-3-2-5(orig:2-3-2-5). Det så ut til å funke helt stabilt så jeg får si meg fornøyd med det. Hvilket hovedkort og cpu har du? K8N Neo og AMD64 3200(1meg). Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet og i svært mange tilfeller vil de også kunne takle lavere settings enn oppgitt. Menes jo garantert Minne Timings da! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Brikkene vil i stort sett alle tilfeller takle oppgitt hastighet og i svært mange tilfeller vil de også kunne takle lavere settings enn oppgitt. Menes jo garantert Minne Timings da! Uh, det forandrer jo ikke utsagnet noe. Dersom man kjøper minne med feks. 2-2-2-5 så skal man jo 100% forvente at minnet takler dette i oppgitt hastighet. Poenget er nok at utsagnet trolig er en skrivefeil da det mangler en "over": takle over oppgitt hastighet. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Har fått mine nå, har bare hatt de i maskinen i 10min. Foreløpig klokk: 250MHz cl3-3-3-8! Fornøyd med dette, skal prøve mer senere! Sett volt opp til 2.8V, kanskje det hjelper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå