SirKenneth89 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Har et lite spørsmål når det gjelder internett på PSP. Jeg har ADSL fra telenor på pcen min. Har en slik boks som kalles speedtouch. Jeg har veldig lyst på internett til PSP når den kommer. Men da må jeg være i nærheten av et trådløst nettverk. Men går det ann å kjøpe en router, og koble den til pcen, slik at PSP kan gå på nett? Tenkte kanskje på denne routeren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673&cks=SER. Men går dette helt fint? Noen som har gjort dette, og fått det til? MÅ ha internett på PSPen skjønner'u Endret 31. juli 2005 av SirKenneth16 Lenke til kommentar
Stru Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Den routern du linker til der er ikke trådløs! Her finner du trådløse fra komplett: Komplett.no Måten du setter nettverket opp på, er at du kobler den trådløse routeren til speedtouch modemet ditt. Som oftest fikser modemet innstillingene til internetten selv, så du slipper å tukle med innstillingen til routern. Så hvis alt går bra, søker du bare det trådløse nettet med psp`en, så er du i gang. For meg fungerer det utmerket De trådløse routerne har som oftest vanlige utganger også sånn at du ikke trenger et trådløst kort i pcen din Lenke til kommentar
SirKenneth89 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Så da trenger jeg bare å kjøpe en trådløs router på f.eks. komplett, og koble den til modemet? Så finner PSPen de trådløse signalene, og dermed kommer den på nett? Hvor lang rekkevidde er det på den trådløse routeren (hvor langt i fra kan jeg gå sånn cirka før internettet "detter ut")? Men blir internettet på selve pcen dårligere/mer ustabilt når jeg kobler den trådløse routeren til modemet? Folk som har trådløst internett har ofte problemer med at internettet "detter ut", men kan dette skje med internettet på pcen min? Eller vil det være som før? Lenke til kommentar
Stru Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Så da trenger jeg bare å kjøpe en trådløs router på f.eks. komplett, og koble den til modemet? Så finner PSPen de trådløse signalene, og dermed kommer den på nett? Hvor lang rekkevidde er det på den trådløse routeren (hvor langt i fra kan jeg gå sånn cirka før internettet "detter ut")? I teorien så er det så enkelt ja, emn du kan jo få noen problemer. Rekevidden den er litt forkjellig fra router til router. Jeg har ikke hatt noe problemer med det, kan gå rundt på hele eiendomen. Men blir internettet på selve pcen dårligere/mer ustabilt når jeg kobler den trådløse routeren til modemet? Folk som har trådløst internett har ofte problemer med at internettet "detter ut", men kan dette skje med internettet på pcen min? Eller vil det være som før? Det kommer ann på hvor du har pcen, men det er ikke nødvendig å bruke det trådløse hvis det skulle bli problemer med det. Siden den routeren har et par vanlige internett porter også Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg har en PSP som jeg kobler til min trådløse router. Men jeg har bare brukt den til å oppdarere firmware eller laste ned xtra ting til spillene. Nå som den nye firmwaren kom sånn at man kan surfe så har jeg hatt lyst til å prøve det ut. Men broren min lånte så klart bort PSPn. Men det er bare å konfigurere nettverksinstillingene på PSP første gang og så kobler den seg automatisk når du trenger det. Rekkevidden går ann på routeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå