You&Me Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Heisann. jeg har nylig kjøpt meg en Eizo L768 til (hadde en fra før), og har nå satt disse opp i dual-mode. Desverre har jeg bare en dvi-utgang på skjermkortet, og måtte derfor ta i bruk vga-utgangen på skjerm nummer to. Når de nå står ved siden av hverandre er forskjellen på bildekvalitet skremmende. Det er så ille at det ikke kan stemme. På skjermen med VGA virker det som om all skrift, og forsåvidt alt annet har en linjes "ettersleng". Det er litt vanskelig å forklare, men se for dere en pixellinje med evig ghosting. Er slik VGA-signalet fuingerer tror jeg, har opplevd det samme på CRT-skjermer, bare i mye mindre grad. Tror det har med å gjøre at CRT-skjermen ikke "rekker" å skru seg ned til neste farge, slik at det blir en mellomting mellom forrige pixel og den fargen det egentlig skal være. Hvis det er få som forstår hva jeg mener så kan jeg prøve å ta bilde av det. Spørsmålet mitt er egentlig slik; Skal det være så stor forskjell på DVI og VGA eller er det noe her som er veldig feil? Dere må ikke tro at bildet er helt grusomt, men er slik at jeg _aldri_ kunne brukt dette som hovedskjerm. Blir småkvalm av å hele tiden lese den uskarpe teksten som ser ut som den ikke har klart å treffe én pixel, men alltid smører seg litt inn på linjen bak også. Og nei, jeg har ikke på cleartype eller noe slikt fjollete All hjelp er hjertelig velkommen! Mvh Sindre PS! Fikk lagt med bilde, men er vel litt vanskelig å se der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå