viking99 Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Endelig har jeg fått min nye pc tenkte jeg i går, satt med ned glad som en unge og bygde den sammen. Etter det første forsøket på å starte den opp merke jeg en rar "svidde elektroniske komponenter" lukt som kom ifra maskina. Etter en rask shutdown så jeg at dimm 3 slot'en hadde seriøse svimerker litt under midten og at ram- brikken (min nye samsung) :sad: også hadde svimerker på seg. Er hele maskina herpa? Vil da vel tro at skermkort og pci kort overlevde? Hva med prossesoren? kjøres ikke den under northbridgen sammen med ram-en? Lenke til kommentar
Neme Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 flekk opp bilde Mitt råd er: Prøv CPU'en på en annen box. Hvis den overlevde kan jeg tenke meg alt annet enn HK'et og RAM'en overlevde. Ring sjappa du kjøpte HK'et og RAM'en og spør om de har hatt tidligere problemer med slikt. Men begynte å lukte brent ? Herregud... Da tror jeg du har gjort noe seriøst galt Lenke til kommentar
Templar Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 før du hiver alt for migen tid at finne ut hvad egentlig virker og hvad ikke og hvorfor. Sent hele dritten til bake og la buttiken bruke sin tid på det og bare få nytt utstyr for noet annet ødeleggest. Noet galt big time. Hilsen, Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg har også svidd en ram brikke Kun ram brikken og ram porten gikk den veien høna sparker. Resten funker meget bra Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Last opp et bilda da !!!! Hadde vært litt fett da...... du har ikke tapt noe.....bare send det tilbake å forlang et nytt kort+brikke Lenke til kommentar
viking99 Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Har desverre ikke digitalkamera, men jeg kan prøve å forklare hva som skjedde: Satte i ram'en i dimm 3 slot'en, fyrte opp maskina for aller første gang. Da ville den ikke boote i d hele tatt, og siden den leter ette minne først tenkte jeg at noe måtte være galt med ram brikken. tok ut den og satte den i igjen. Startet på nytt, så merket jeg en stram lukt fra kabinettet. Røsket ut kabelen og så over hva som kunne være galt. 3 av lederene på dimm 3 slot'en hadde smeltet plastikken som lå rundt og det var et seriøst lag med svart sot på rambrikken... Seriøs krasj med andre ord. Tror ikke det var jeg som gjorde noe feil. Har tross alt bygd 5 maskiner oppigjennom årene... Har snakket med en som er ferdigutdannet service elektriker, og han sa at det mest sannsynlig var en kortslutning inne i ram- brikken. Har egentlig ikke lyst til å teste ut hovedkortet med en annen brikke, i tilfellet det kan være noe galt med alle dimm slot'ene. Ram brikken er i allefall helt kokt... hehe. Sendt mail til databutikken.com for å høre hva de anbefaler. Hva tror dere om prossesoren? er d trygt å sjekke den i en annen maskin? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 21:30, viking99 skrev:Hva tror dere om prossesoren? er d trygt å sjekke den i en annen maskin? Det tror jeg er trygt. Ingenting som tyder på at CPU kan forårsake slike feil, men det er jo en mulighet for at den ikke virker lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå