Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokkering av programmer i router(Speedtouch 510i)

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med et lite problem...

Telenor sin lille ADSL linje er meget ustabil, og nettverket jeg har her hjemme består av 3 pcer som alle deler samme linja. Problemet er jo da at min broder har kasta seg på fjortisbølgen og sitter med Limewire dag og natt, noe som sluker så mye bitrate at ingen av oss andre får noen oppkobling i det hele tatt.

Kan jeg firewalle for dette programmet? Sette opp en sperre som gjør at det programmet er blokkert?

Har et Thomson Speedtouch 510i v4 fra Telenor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Sitter her med et lite problem...

Telenor sin lille ADSL linje er meget ustabil, og nettverket jeg har her hjemme består av 3 pcer som alle deler samme linja. Problemet er jo da at min broder har kasta seg på fjortisbølgen og sitter med Limewire dag og natt, noe som sluker så mye bitrate at ingen av oss andre får noen oppkobling i det hele tatt.

Kan jeg firewalle for dette programmet? Sette opp en sperre som gjør at det programmet er blokkert?

Har et Thomson Speedtouch 510i v4 fra Telenor...

ta å bruk netlimiter på hannes pc ;) så fixxer du slik atte han ikke kan laste ned mere enne 20 kb\s og se om du kan sitte passord på netlimiter ;) søk på google ;):thumbup:

Lenke til kommentar

Hvilket operativsystem bruker du. Har du software brannmur (Norton, ZoneAlarm osv)

Personlig så bruker jeg ZoneAlarm. Dette programmet er gratis, å her kan du blokere tilgangen til nettet for de respektive programmer.....

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei! Jeg slenger meg på denne for brodærn gjør akkurat det samme!

Jeg har et trådløst nettverk og en Linksys WRT54G trådløs router.

Jeg har mulighet til å blokkere visse services på hans MAC adresse, men jeg vet ikke hva jeg skal bruke for å blokkere Limewire..

Vet noen om hva jeg skal skrive inn for å blokke limewire?

(ping, Ike, tftp, https, dns, snmp, nntp..?)

Og ikke si "bruk netlimiter" for jeg vet om det fra før.. han har kompiser som finner ut av det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...