rikardo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hoi! Flytter ut av moderhus snart og inn i egen hybel. Hvilket betyr at jeg og min kjære linuxserver skiller våre veier. I den anledning har jeg funnet frem et monster av en bærbar pc (166mhz MMX, 32mb ram og 4gb harddisk) som arvtager. Jeg kasta meg ut i Slackwareverdnen slik jeg gjorde med min gamle, tenkte det var den distroen jeg var vant med og den jeg ville stæshe opp. Iogmed superlappisen ikke har innebygd nettverkskort, har jeg også gravd frem 2 stk. pcmcia-lankort, et D-Link DFE-650 og et Unex MD010. Begge 10/100-kort. Har installert Slackware 10.1 nå (overkill? i dont know.. it works), men til min store forbauselse er ingen av nettverkskorta støttet Fant noe drivere til unexen men dette var kun for RedHat 6 og 7.... Dlinken funka i en anna distro, (ClarkConnect?). Hvordan installerer jeg disse korta? Thanks for any suggestions. Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det skal vanligvis bare være plug & play. Er rc.pcmcia og rc.hotplug på i oppstarten? Du kan også prøve å modprobe manuelt. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Begge dem er med. Virker som at den ikke kjenner igjen korta, og dermed ikke vet hvilken driver som skal lastes... Men nå er ikke jeg sikker på hvordan dette fungerer i praksis.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Prøv å modprobe alle modulene (nettverk) som er relatert til pcmcia. På eldre versjoner av Slackware så måtte jeg legge inn noen linjer i /etc/pcmcia/config for å få noen kort til å fungere (Tror 9.0 var den siste versjonen jeg trengte å gjøre det, så om det er relevant vet jeg ikke). Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Det der ble litt for 1337 for meg:P Men gav meg noen pekepinner.. så skal teste det iløpet av ettermiddagen. Må bare rydde litt først her og skru litt :-P Takk for tips sålangt! Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det D-link kortet kan du bare kaste. Værre møkkakort skal du lete lengre etter. Med mindre det har firmware 1.0 eller 1.1. De du får kjøpt i Norge har tilfeldigvis firmware 1.7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå