Gå til innhold

Slackware og pcmcia-lan

Anbefalte innlegg

Hoi!

Flytter ut av moderhus snart og inn i egen hybel. Hvilket betyr at jeg og min kjære linuxserver skiller våre veier. I den anledning har jeg funnet frem et monster av en bærbar pc (166mhz MMX, 32mb ram og 4gb harddisk) som arvtager.

Jeg kasta meg ut i Slackwareverdnen slik jeg gjorde med min gamle, tenkte det var den distroen jeg var vant med og den jeg ville stæshe opp. :thumbup:

Iogmed superlappisen ikke har innebygd nettverkskort, har jeg også gravd frem 2 stk. pcmcia-lankort, et D-Link DFE-650 og et Unex MD010. Begge 10/100-kort.

Har installert Slackware 10.1 nå (overkill? i dont know.. it works), men til min store forbauselse er ingen av nettverkskorta støttet :hmm:

Fant noe drivere til unexen men dette var kun for RedHat 6 og 7.... Dlinken funka i en anna distro, (ClarkConnect?).

Hvordan installerer jeg disse korta? Thanks for any suggestions.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å modprobe alle modulene (nettverk) som er relatert til pcmcia.

På eldre versjoner av Slackware så måtte jeg legge inn noen linjer i /etc/pcmcia/config for å få noen kort til å fungere (Tror 9.0 var den siste versjonen jeg trengte å gjøre det, så om det er relevant vet jeg ikke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...