KristianU Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei folkens. For noen dager siden gikk jeg til innkjøp av 2 bilsubber fra JL Audio. Subbene heter JL-10w0. Link til de finnes her. Jeg skal ikke bruke subbene i bil, men på gutterommet sammen med Cerwin Vega DC-12. Jeg har laget kassen, fått inn terminaler osv. Men her kommer problemet; jeg fant ut at forsterkeren min ikke klarte å drive Cerwin'ene mine OG subbene samtidig, så jeg må investere i en subforsterker. Ettersom jeg er litt tom på det området, er det noen som kan hjelpe meg med å finne en rimelig subforsterker som klarer å dra begge disse subbene? Vil være evig takknemlig! Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Hva med en forstærker fra Ljudia ??? Du kan velge mellom både intigrerte & Externe... Ok Extern Liten Integrert Medium Integrert Stor Integrert De integrerte er veeeldig lette å installere, du bare skjerer ut hull til de, skrur de fast, og kobler til subben på innsiden av kassa, så kobler du til phonokalber fra forstærkeren din, hvis du ikke har phono ut på den, kan du ta kablene som går til Cerwin Vega høytalerne dine, koble de fra den vanlige forstærkeren din, til forstærkeren på sub-wooferne, så vidre til de vanlige Cerwin Vega høytalerne, da får sub-wooferne signal via høyttaler kablene til Front høytalere.. så erre bare å koble til 220v, & presto... Du har masser av lyd... Den minste av de forstærkerne jeg ramsa opp bør klare å drive de 10" dine relativt greit.. men seff, jo større jo bedre... Du kan endten seriekoble eller parralell koble de høytalerne dine, har du 8Ohm eller 4Ohm's høytalere ?? Du bør paralellkoble uansett, de forstærkerne fra Ljudia takkler 2 ohm helt fint.. Da får du mest effekt ut av forstærkeren, dvs, du tar + fra forstærker, vidre til + på den ene subwooferen, så tar du + på den sub-wooferen over til + på den andre. Så tar du - fra forstærker til - på den ene subwooferen, så tar du - fra den subwooferen vidre til - på den andre subwooferen Endret 31. juli 2005 av SatanClaws Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Den siste som han over meg linket til, den er KRAFTIG! Har en kompis som kjører 2x Infinity Kappa 12" på den, og de låter sinnsykt fælt.. Bare og handle! EDIT: Og må man ikke ha en styre-strøm lignende sak som skrur volumen opp og ned på sub-forsterkeren? eller holder det med vanlige phonokabler kanskje.. Endret 31. juli 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Den siste som han over meg linket til, den er KRAFTIG! Har en kompis som kjører 2x Infinity Kappa 12" på den, og de låter sinnsykt fælt.. Bare og handle! EDIT: Og må man ikke ha en styre-strøm lignende sak som skrur volumen opp og ned på sub-forsterkeren? eller holder det med vanlige phonokabler kanskje.. Neida, det er bare hvis man henter signal rett fra f.eks en cd spiller. Så lenge du kobler til "ut" på en forstærker så vil du somregel ha volum kontroll via den... Kobler du deg inn på høyttaler ledningene er det i allefall ikke noe problem... Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Den er god.. Da er det "forbeholdt" bilstereo, da.. Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Noen som vet hvor stor forsterker jeg trenger for å dra subbene da? Har ikke så stort budsjett hvis dere forstår Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Som jeg skrev, den minste av de jeg ramsa opp bør duge i massevis.. Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Ok, bestilte den jeg Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå