fiLLLipnet Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Hei Jeg har en HP Pailion ZE4400 med ett WPC54G trådløst kort. Jeg bruker det mot en WRT54G og har problemer med rekkevidde. En kompis av meg var på besøk med meg med sin bærbar så vi prøvde samme kortet i hans maskin, en tundra 1557, og der hadde vi nesten godt signal i hele huset. Men når vi tok kortet tilbake til min HP hadde vi ikke svakt signal engang. Vi måtte gå ganske nær aksesspunktet. Til og med med en 6dbi retningsbestemt antenne :S Noen som har sett/hørt noe lignende før? Eventuelt vet problemet? EDIT: Det er et PCMCIA kort. Kan det være noe med PCMCIA porten på maskinen min? Endret 31. juli 2005 av Filip_KickAss Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg løste problemet med en hjemmelaget antenne. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg har som sagt i første post prøvd med en 6 dbi retningsantenne jeg har også prøvd med en 5dbi rundstråleantenne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg har som sagt i første post prøvd med en 6 dbi retningsantenne jeg har også prøvd med en 5dbi rundstråleantenne Ok... Så ikke det Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det kan nesten høres ut som et hardwareproblem i PCMCIA-porten ja, eller at det er noen sære innstillinger i driverne som ligger på maskinen din. At den er stillt til å sende/motta i lav styrke eller noe sånn..... Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 du kan byte flash på wrt54g box'en se på www.dd-wrt.com eller www.sveasoft.com men den siste er ikke gratis men googel gjør ting gratis. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Det er ikke wrt54g boksen det har jeg bevis på Ganske merkelig igrunn... Finst det noe program for å stille opp styrken på volt etc på pcmcia porten? Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har akkurat samme problem med samme bærbar pc (HP Pavilion ze4400) og samme Linksys WPC54G PCMCIA-kort. Jeg sendte en PM til trådstarteren for å høre om han hadde fått løst problemet, men han har ikke lest meldingen min enda, så jeg prøver å sjekke om det er noen andre som har noe forslag til løsning. Jeg mister veldig mye av signalet/forbindelsen med routeren(Linksys WRT54G) min bare jeg tar med meg bærbar`n utenfor rommet som routeren står i. Går jeg opp trappa til 2.etg så mister jeg forbindelsen helt. Veldig irriterende og frustrerende Har hatt besøk av et par kompisa med sine bærbare, og dem har ikke noe problemer med signalet fra routeren uansett hvor de er i huset. Det kan vel utelukke at det er noe galt med routeren. De får også opp andre nettverk til mine naboer, noe som jeg ikke har mulighet til i det hele tatt. Noen har kommentert at dette kan skyldes strømforsyningen til PCMCIA-slotten. Kan dette være grunnen? Hvis dette er tilfellet, er det noe som jeg kan gjøres for å bedre signalmottaket? Jeg har ikke prøvd andre PCMCIA-kort, men har avinsallert og reinstallert kortet opptil flere ganger, samt prøvd med både driverversjonene 3 og 5. Ingen av dem beholder signalet lengre enn noen få meter fra routeren. Håper på tips og råd. Mvh Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå