Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst rekkevidde problem

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en HP Pailion ZE4400 med ett WPC54G trådløst kort.

Jeg bruker det mot en WRT54G og har problemer med rekkevidde.

En kompis av meg var på besøk med meg med sin bærbar så vi prøvde samme kortet i hans maskin, en tundra 1557, og der hadde vi nesten godt signal i hele huset. Men når vi tok kortet tilbake til min HP hadde vi ikke svakt signal engang. Vi måtte gå ganske nær aksesspunktet. Til og med med en 6dbi retningsbestemt antenne :S

Noen som har sett/hørt noe lignende før? Eventuelt vet problemet?

EDIT: Det er et PCMCIA kort. Kan det være noe med PCMCIA porten på maskinen min?

Endret av Filip_KickAss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har som sagt i første post prøvd med en 6 dbi retningsantenne ;) jeg har også prøvd med en 5dbi rundstråleantenne :)

Ok... Så ikke det :blush:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har akkurat samme problem med samme bærbar pc (HP Pavilion ze4400) og samme Linksys WPC54G PCMCIA-kort. Jeg sendte en PM til trådstarteren for å høre om han hadde fått løst problemet, men han har ikke lest meldingen min enda, så jeg prøver å sjekke om det er noen andre som har noe forslag til løsning.

Jeg mister veldig mye av signalet/forbindelsen med routeren(Linksys WRT54G) min bare jeg tar med meg bærbar`n utenfor rommet som routeren står i. Går jeg opp trappa til 2.etg så mister jeg forbindelsen helt. Veldig irriterende og frustrerende :mad:

Har hatt besøk av et par kompisa med sine bærbare, og dem har ikke noe problemer med signalet fra routeren uansett hvor de er i huset. Det kan vel utelukke at det er noe galt med routeren. De får også opp andre nettverk til mine naboer, noe som jeg ikke har mulighet til i det hele tatt.

Noen har kommentert at dette kan skyldes strømforsyningen til PCMCIA-slotten. Kan dette være grunnen? Hvis dette er tilfellet, er det noe som jeg kan gjøres for å bedre signalmottaket?

Jeg har ikke prøvd andre PCMCIA-kort, men har avinsallert og reinstallert kortet opptil flere ganger, samt prøvd med både driverversjonene 3 og 5. Ingen av dem beholder signalet lengre enn noen få meter fra routeren.

Håper på tips og råd.

Mvh

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...