Gå til innhold

Ny bærbar kjøpt - Men har et problem


Anbefalte innlegg

Denne har moren min kjøpt til meg i USA

 

Jeg lurte på noe. Faren min sa at det kan hende vi må kjøpe en dockingstasjon eller noe slikt for den til 1000 dollar for det kan hende at portene på denne maskina ikke støtter ting her i Norge.

 

Det hørtes rart ut, siden jeg allerede har en bærbar fra USA og den funker fint på alle tinga her.

 

Men er det forskjell på disse portene? S-video, USB, PCI osv. Alt skal funke ikkesant?

 

7247669_ra.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar :)

 

Da er det bare å vente til 10. august for å hente den på Torp da :)

 

----

 

Har et spørsmål til da.

 

Tastene, kan jeg bytte ut tastene på tastaturet? Jeg stiller den til norsk, og så bytter jeg ut de tastene som egentlig er æ ø å med de korrekte tastene?

Endret av uranus
Lenke til kommentar
Dersom du kontakter HP kundeservice, så er det sikkert mulig å få kjøpt et norsk tastatur til denne modellen.

HP selger ikke direkte til sluttbruker. Man må kontakte en forhandler for å kjøpe deler. For småting som tastatur etc. kan en jo prøve å kontakte MK Electronics som skal ha originaldeler.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de sitter sammen. Det ser ut som at de er løse, de er ihvertfall det på HP saken jeg har nå.

 

Men lurte på om HP har en "world wide warranty" sak på den? Jeg ser ingenting om det, men har HP det på sine maskiner? En global garanti altså?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke de sitter sammen. Det ser ut som at de er løse, de er ihvertfall det på HP saken jeg har nå.

 

Men lurte på om HP har en "world wide warranty" sak på den? Jeg ser ingenting om det, men har HP det på sine maskiner? En global garanti altså?

HP har world wide warranty på samtlige produkter, men det er en "best effort" garanti. Så om du ringer HP support i Norge, er det ikke garantert at de f.eks. kan ordne med service etc. Men som regel er det ikke noe problem ;)

 

Mer vanskelig blir det dersom du f.eks. er ute etter partnumber på f.eks. tastaturet du vil ha, siden HPs support i Europa kun har oversikt over EMEA-området.

Lenke til kommentar
TEE:

 

Så, support får jeg sannsynligvis da?

Jada, du får alltid "best effort" support. Det betyr at de som sitter på support gir vanlig generell hardware support, og leter opp den infoen de kan finne om maskinen. Du får altså vanlig support, med en disclaimer om at det ikke er 100% sikkert at man kan hjelpe med alt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...