Gå til innhold

Surround sett til liten stue & lytt leilighet!


Anbefalte innlegg

Som sett i topic er jeg ute etter noe som gir fra seg god lyd, uten at det plager naboene alfor mye. Bor i gammelbygård der du kan hørre når naboen over slipper en fis. (fått litt for mange naboklager allerede)

Stuen er 3*4m, høyt under taket. Kommer til å brukes til PS2, filmer også bør det fungere til å spille vanlig musikk på!

Prisklasse maks 6k, men bør helst ikke koste så mye heller :D

 

 

Noen som har noen erfaring med Bel 2,5(husker ikke helt navnet) høytalere, noen forsterkere som passer godt til høytalerene?

 

Jeg er nybegynner på dette, så all hjelp jeg kan få er bra! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her skal jeg gjøre noe som aldri pleier å bli gjort her. Skal anbefale et vanlig merke slik som JVC

 

Faktisk QP-F30AL som koster 5995,- på Netshop.no.

 

Grunnet til at jeg anbefaler den er flere ting men her er det viktigste:

Separat dvd og forsterker:

Altså man får en dvdspiller som ikke er innbygd i forsterkern og man får en spiller som er mye mer utstyr med finesser og duppeditter.

Forsterkern hvis jeg ikke husker feil er en digitalforsterker på 6x100w.

 

Bakhøyttalerne:

Jess. Disse er Omnipolare. Omnipolare sier du? Jupp det betyr at man har montert et element, her en diskant, rett opp fra høyttaleren. Dette skaper et mye bedre lydbilde rundt bakhøyttalerne og de blir mye enklere å sette opp.

 

Har faktisk testet dette anlegget og jeg må si jeg er utrolig fornøyd og ble virkelig overrasket da jeg hørte det for første gang.

 

Kompatible disc-formater: DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW (Video format), DVD-R, CD, SVCD, VCD, CD-R/RW, WMA/MP3/JPEG Digital Still (CD-R/RW)

Inneholder Progressive scan osv osv.

 

Dette anlegget kostet 10000kr da jeg testet det ut. Nå koster det nesten 6000kr

Lenke til kommentar
her skal jeg gjøre noe som aldri pleier å bli gjort her. Skal anbefale et vanlig merke slik som JVC

 

Faktisk QP-F30AL som koster 5995,- på Netshop.no.

 

Grunnet til at jeg anbefaler den er flere ting men her er det viktigste:

Separat dvd og forsterker:

Altså man får en dvdspiller som ikke er innbygd i forsterkern og man får en spiller som er mye mer utstyr med finesser og duppeditter.

Nå er det ikke "duppedittene" som avgjør lyden da, de er ofte der for å betale mer for mindre lyd

Lenke til kommentar
her skal jeg gjøre noe som aldri pleier å bli gjort her. Skal anbefale et vanlig merke slik som JVC

 

Faktisk QP-F30AL som koster 5995,- på Netshop.no.

 

Grunnet til at jeg anbefaler den er flere ting men her er det viktigste:

Separat dvd og forsterker:

Altså man får en dvdspiller som ikke er innbygd i forsterkern og man får en spiller som er mye mer utstyr med finesser og duppeditter.

Nå er det ikke "duppedittene" som avgjør lyden da, de er ofte der for å betale mer for mindre lyd

hehe.. med duppeditter mente jeg flere inngangere og utganger pluss at den innstillingsmessig er mer speccet enn et anlegg med innebygd dvdspiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...