sentry Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei! jeg har et lite problem med å få installert VLC på maskinen min som kjører FC 4. Får en dependency feil på fila libcdio.so.5, libcddb.so.0 og libcdio.so.5 (CDIO_5). Har lest litt på nettet og etter det jeg kan skjønne så skulle det problemet være fikset nå, men jeg får fortsatt ikke dette til. Har installert de nyeste filene som står omtalt i Bugzilla notet om denne feilen. Noen andre som har hatt dette problemet og fått løst det? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Last ned midterste fil herfra: http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...shrpms-release/ Installer så RPM-en. Deretter, som root, skriver du i konsolloet: yum install videolan-client Fedora har yum som tar seg av dependencier, men du kan også bruke apt-get hvis du liker det. Apt-get har synaptic som er en GUI-frontend for apt-get. Jeg hørte rykter om at yum også skulle få det i FC4, men det aner jeg ikke. Ta en titt på www.freshrpms.net og søk også etter info om dette på www.linuxguiden.no . Endret 31. juli 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
sentry Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Takk for hjelpen det fungerte nå. Kommandoen jeg brukte var yum install vlc. Det fungerte fint på en pc som jeg installerte før det problemet med den cdio fila begynte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå