squabbish Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Lurer på å kjøpe meg nye kabler til harddiskene mine, og vil oppgradere med slike flotte runde i motsettning til de mange "beltene" jeg har for øyeblikket. Men det heg lurer på er: På en 90cm kabel, vil 90cm være det absolutt lengste jeg kan strekke kabelen, eller er det 90 cm til første kontakt? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) 90cm er totallengden på kabelen. Fra begynnelse til slutt. Tror det er slik på en 90cm IDE kabel: Kontakt ~ 60cm kabel Kontakt ~ 30 cm kabel Kontakt Endret 30. juli 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Tusen takk for hjelpen! Men forstår jeg deg rett om du sier at det er forskjell på lengden mellom de to siste kontaktene ved forskjellige totallengder? Eller er denne standard på alle lengder kabler? Du sier at en 90cm er 60cm og 30cm. Vil det si at en 60cm ikke nødvendigvis er 30cm og 30cm? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg TROR det er ca 30cm mellom hver IDE-kontakt (60 og 90cm versjonene, rund). Dette er ikke noe jeg har målt, eller i det hele tatt vet for sikkert. Men når du ser på bildet der, så ser du at kabelen er "lagt opp" 3 ganger. Og 90/3 = 30. Ser nå på 45cm versjonen av rund kabel på komplett.no, og ut ifra det bildet tipper jeg at fra IDE1 til IDE2 er det 25cm, og fra IDE2 til IDE3 er det 20cm. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Høres logisk ut for meg. Takk igjen, nå blir det måling i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå