Gå til innhold

Finner ikke wd Raptor i windows.

Anbefalte innlegg

Hei, lurte bare på om noen kan hjelpe meg med noe så enkelt som og finne en wd raptor i windows ? alt er i orden med den , men må redigere en boot fil på harddisken. Har windows på en annen harddisk. Men finner da altså ikke wd raptor harddisken i Windows>>Min datamaskin. Noen som kan hjelpe ? Håper på kjapt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert s-ata driveren??

Om du skal installere windows på s-ata disken må du ofte legge inn drivere til s-atakontrolleren under installasjonene, det gjør du helt istarten av win-install, når det står 'trykk F6 for å installere scsi og andre kontrollere' .. eller noe i den duren .. må ha driverene på en diskett.

Lenke til kommentar
kan det ha noe forskjell om jeg bytter s-ata kontakten på hovedkortet til den andre ?

Selvsagt kunne det jo hatt en betydning hvis s-ata kontakten var defekt, men ellers skulle det vel ikke ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Har du installert s-ata driveren??

Om du skal installere windows på s-ata disken må du ofte legge inn drivere til s-atakontrolleren under installasjonene, det gjør du helt istarten av win-install, når det står 'trykk F6 for å installere scsi og andre kontrollere' .. eller noe i den duren .. må ha driverene på en diskett.

vel, altså. Her er situasjonen som jeg har rotet meg opp i.

Skulle legge inn Windows vista "longhorn" Beta. Mountet det med deamon når jeg var i windows. Valgte at den skulle legge inn filene i I: (altså den jeg ikke har windows på). Så måtte jeg restarte, og da kommer det opp en egen boot meny for Longhorn. Så problemet mitt er at jeg ikke får startet opp det "gamle" windows. Derfor skal jeg ha tak i s-ata disken (en wd raptor) i et windows jeg har på en annen partisjon for og redigere boot filen. Men da finner jeg jo såklart ikke disken i windows. Vet ikke helt om dere skjønte dette, men jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Skal ikke legge inn windows på den nei, det er jo allerede gjort. Og har ikke planer om og formatere :\

Lenke til kommentar
Har du installert  s-ata driveren??

Om du skal installere windows på s-ata disken må du ofte legge inn drivere til s-atakontrolleren under installasjonene, det gjør du helt istarten av win-install, når det står 'trykk F6 for å installere scsi og andre kontrollere' .. eller noe i den duren ..  må ha driverene på en diskett.

Skulle legge inn Windows vista "longhorn" Beta. Mountet det med deamon når jeg var i windows. Valgte at den skulle legge inn filene i I: (altså den jeg ikke har windows på). Så måtte jeg restarte, og da kommer det opp en egen boot meny for Longhorn. Så problemet mitt er at jeg ikke får startet opp det "gamle" windows. Derfor skal jeg ha tak i s-ata disken (en wd raptor) i et windows jeg har på en annen partisjon for og redigere boot filen. Men da finner jeg jo såklart ikke disken i windows. Vet ikke helt om dere skjønte dette, men jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Skal ikke legge inn windows på den nei, det er jo allerede gjort. Og har ikke planer om og formatere :\

Hvor ligger det 'gamel windows' da?

Lenke til kommentar
Har du installert  s-ata driveren??

Om du skal installere windows på s-ata disken må du ofte legge inn drivere til s-atakontrolleren under installasjonene, det gjør du helt istarten av win-install, når det står 'trykk F6 for å installere scsi og andre kontrollere' .. eller noe i den duren ..  må ha driverene på en diskett.

Hvor ligger det 'gamel windows' da?

det "gamle" windows ligger på wd raptor disken. altså, den jeg ikke får opp i windows :dontgetit: finnes det noen andre forslag til filbehandling på den disken utenom windows ? Har til og med prøvd og boote opp Ubuntu Live cd`en og redigere c: derfra. Men fikk ikke det til.

Lenke til kommentar
Finnes alle diskene dine i "behandle/diskbehandling ?

RaptorDisken , altså den jeg har det "gamle" windows på er ikke i diskbehandlingen. Den viser seg rett og slett ikke i windows. I bois så eksisterer den, får bootet fra den men da bare booter den installen til Longhorn/Vista og den instlalen feiler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...