Jimstar Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 hei leste her for ca en mnd siden i en gitar tråd at Paco De Lucia fra Buena Vista Social Club var å anbefale om man likte klasisk gitar. jeg prøvde å laste det ned, og har nå ca alt han har laget, men jeg må ha mer! Jeg blir så utrolig rolig av å høre på det, og nyter det så utrolig. om du har hørt noe av paco de lucia - vet du hvor jeg kan finne mer av den typen? takk james Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Vel, jeg er ikke så opplyst på fullklassiske sanger. Men, Gipsy Kings har en del fete sanger med kule sør-amerikanske rytmer. Eks. "Volare", "Mooera". Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Prøv disse: Genesis - Horizons (Fra Foxtrot albumet 1972)(Steve Hackett som står for sangen) Yes - Mood For A Day (Fra Fragile albumet rundt samme tid)(Steve Howe som står for sangen) Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 "Stairway to heaven" Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du har jo også Michael Hedges, på akustisk gitar. Det er ikke samme type som "Paco", men jeg tror; liker du Paco liker du hedges. Han er utrolig flink! Anbefales på det sterkeste: Michael Hedges. Jeg har en plate med Paco de Lucia som heter "Splendido Hotel" men det er godt mulig du har lasta den ned Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 takk raziel. deilig musikk Stairway to heaven er ikke klassisk gitar, men takk uansett. jeg har hatt den på pcen i 2 år nå. hehe takk for hjelpen Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om du likte låtene MÅ du bare kjøpe hele albumene de er på! Seriøst! Du kommer IKKE til å angre om du liker den type musikk. Veel, nå må det jo også sies at disse låtene er på en plate med progressiv rock da. Yes og Genesis på tidlig 70-tallet var jo konger innen prog og resten av platen er også prog, men det er mye å lære fra disse musikerne. Både Steve Howe og Steve Hackett var utmerkede klassiske gitarister og kunne både det og rock og hva det måtte være. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 "Stairway to heaven" Øhm? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Sjekk ut Sky! Det må vel være de definitive klassisk gitar-bandet. Lenke til kommentar
Amped Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Sjekk ut California Guitar Trio. Låter som navnet! Side med lydklipp her: http://www.insideout.de/indexx.php?arg=AQcSBEtBQUyOAQ Lenke til kommentar
EVH Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Michael Hedges - Aerial Boundaries Vil anbefale deg å skjekke ut det albumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå