-eH- Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hei! Jeg har planer om å anskaffe meg nytt kabinett innen 2 uker. Jeg har sett meg ut 4 Thermaltake-kabinetter: Thermaltake Armor Sort Thermaltake Xaser Tsunami Sort Thermaltake Soprano Sort og Thermaltake Shark Sort Jeg syntes alle ser gromme ut ... Derfor lurte jeg på om noen av dere har noen erfaringer med noen av kabinettene, som f.eks. bråker de mye? Er noe spessielt dårlig med de ? osv. Takker for alle svar! Endret 30. juli 2005 av -eH- Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Søk etter tester eller lignende på google. Eller her på forumet etter f.eks "Thermaltake Armor", "Thermaltake Soprano" osv. Jeg hadde nok ville valgt Tsunami kabinettet, men uten vindu. Syns det er penere da. Edit: Velkommen til forumet Endret 30. juli 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
-eH- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Takk for tipset! Å takk for det andre å Men hvis noen andre gidder så blir jeg ikke lei meg for flere svar Lenke til kommentar
pLxr Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei, jeg har Thermaltake Soprano. Det er meget flott å se på og det er praktiskt. Det koster heller ikke all verden. Men må innrømme armor er mere fristende, jeg vet det er superdyrt men det er superkjølemuligheter for de som ikke benytter vannkjøling men vifter... Hilsen u know ho Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 ville valgt Thermaltake Xaser Tsunami Sort uten plexi i vinduet, stilrent og pent. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Skal du først kjøpe deg nytt kabinett, og har sett deg ut ett av dem 4 der... så ville jeg uten tvil ha kjøpt Armor... Det er fordi: Det er stort, gode kjølermuligheter, ser bra ut, og er fremtidsrettet... ( btx- greia ) Lenke til kommentar
-eH- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Ja har sett en del på armor, man kan ha 2 120mm i fronten (den ene følger med) og det syntes jeg er ganske bra, så holder diska seg i allefall kalde Men det er dyrt og tungt.. Men jeg får bare spare litt lenger, så tror jeg at jeg går for armor, hvis ingen har noe negativt å si om det da? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 tt tsunami dream. har det selv.. anbefales på det sterkeste.. armor er også velidg å anbefale men kanskje litt stort.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Har TT Tsunami jeg også. Jeg anbefaler det jeg også!! Lenke til kommentar
-eH- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 hmm de har det åsså inne på lager i den lokale sjappa så må nok dit å høre hvor mye de skal ha for tsunami`n Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hvis du vil ha detaljerte beskrivelser kan du gå inn på www.thermaltake.com!!! Lenke til kommentar
este1 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Prisguide Xtreme Computing Overclocker Cafe Silenthardware TweakTown Thermaltake Shark er blitt anbefalt på alle 4 testene. Har et Shark kabinett selv. Beste jeg noen gang har vært borti! Endret 31. juli 2005 av HardRockillious Lenke til kommentar
-eH- Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Ja det er nice, men ta en kikk på Videotesten av TT Shark . Har du merka noe til at vifta tar borti døra foran? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 ja thermaltake tsunami dream har blitta anbefalt av(se bilde) hehe Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Jeg har både erfaringer fra TT Tsunami og Shark kabinettene. Tsunami kabinettet er kanskje ikke laget av beste kvalitet. Front døra sitter ikke spesielt godt fast, samt lokket på toppen som skjuler USB, lyd og firewire kontakter sitter veldig dårlig, samt er laget av billig plastikk. Shark kabinettet er noe tyngre, men til gjengjeld bedre noe bedre løsninger og mer solid bygget opp. Shark kabinettet er for øvrig noe større enn Tsunami kabinettet. Ulempen med kabinettet må være nettingen i sidedøren som slipper ut unødvendig støy, samt samler støv. Kabinettvifta i fronten kan komme borti døren av og til, problemet løses ved å feste den på nytt. De medfølgende TT-kabinettviftene i begge kabinettene er ikke spesielt stillegående, jeg vil anta et støynivå på nærmere 30 dB(A)+ Løsningen vil være å investere noen kroner i en viftestyring, eller bytte ut kabinettviftene. Det første vil nok være mest økonomisk. Ettersom at TT Soprano kabinettet er basert på Tsunami, men med billigere løsninger, ville jeg ikke valgt dette. Jeg gir deg ikke noe sikkert svar på hvilket kabinett du burde velge, men slik jeg ser det vil Shark, Kandalf eller Armor gi deg mest valuta for pengene. Selv synes jeg Shark ser penest ut av de tre sistnevnte. Endret 31. juli 2005 av azone Lenke til kommentar
este1 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Løsningen vil være å investere noen kroner i en viftestyring, eller bytte ut kabinettviftene. Det første vil nok være mest økonomisk. Eller kjøre viftene på 5V som jeg gjør. Ingenting bråk da... Å ja, filteret til vifta i front "skraper" borti selve viftebladene. Løsningen er enten å pusse ned filteret eller å ta av filteret. Ingen problem! Lenke til kommentar
-eH- Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Okay det hjalp meg et godt stykke på vei! Takk for alle svar Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Tsunami! Som sagt, anbefales Lenke til kommentar
JGR Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei Jeg har TT Armor Sölv og jeg er kjempe fornöyd med det Viss du syns vekten er en ulempe med den svarte versionen slik som meg kan du jo kjöpe den som er sölv. (Sölv veier bare 7.5 kg tror jeg...) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Tsunami! Som sagt, anbefales Ja den anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå