will Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hei! MÅ ha nytt grafikkort, mest sannsynlig et eller annet GF4 Ti. Samtidig driver jeg å gjør maskina mest mulig lydløs. Har faktisk funnet ut at vifta på GPU'en (Asus GF2 Pro) er største støyfaktor når de andre viftene kjører i "stille" modus. Bruker hjemmesnekra viftestyring. Kommer Ti4600-kortene med mer støyende vifter enn Ti-4200-kortene? Merke har kanskje endel å si? Har lest at Chaintech og Creative sine kort støyer endel... Hvordan er GF4-kjøleren hos Microplex i forhold til visse standardvifter? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 kjøpte nylig et msi geforce4ti4200, og så langt er det den mest støyende delen av maskinen min (har endelig byttet ut western digital harddisken med en seagate barracuda). putter jeg fingeren på viften og stopper den, er det nesten orgasmisk hvor stille det blir. regner med jeg kommer til å montere på en 120mm papst på 5v istedetfor. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Har Gainward GF4 Ti4400... Støyer mindre enn Creative sitt. Helt akseptabelt. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg tror Abit sine GF4 kort støyer minst. De er på 29dB tror jeg. Lenke til kommentar
will Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Hei psilocybe! Hvordan får du festa en 120mm-vifte på kortet? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Crystal Orb på 7 eller 5 volt bråker ikke så mye, og kjøler bedre enn original kjøleren. Mere jobb og koster litt mere penger, men det er iallefall det jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 20:43, will skrev:Hei psilocybe!Hvordan får du festa en 120mm-vifte på kortet? strips, vel. :smile: kan også gjøre det samme som jeg gjorde med gf3'en.. to 80mm vifter, en på hver side. bandt dem sammen med sånne frysepose-tvinne-plast-greier-med-ståltråd-inni. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Det er ikke grenser for hva du kan gjøre med strips. Noen bør fortelle McGyver, kanskje han kan lage en tanks eller noe. psilocybe: Hvordan/hvor har du tenkt å stripse 120mm vifte på kortet? Rett over kjøleribben? Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg har MSI Ge-Force TI4200 (64 Ram) og det støyer ingenting i forhold til det mitt gammle Voodoo 5500 gjorde... Det hadde jo da også 2 vifter da. Men jeg er helt fornøyd med støy-nivået...det er ganske lavt fra min PC. Tror jeg må låne DB-måleren fra skolen og sjekke hvor mange db jeg kommer opp i... må bare begynne på skolen igjen da :smile: -Erik- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå