Gå til innhold

spm om vannkjøling.

Anbefalte innlegg

hei.

jeg lurer på om en evo 160 (2*80) funker bra på en p4 3,2Ghz prossessor?

har 45c på cpuen nå og synes d er bra til og være luftkjøling,så jeg lurer på om de vil falle mye ned i grader med den radiatoren og en mist blokk??

pumpen skal være eheim 1024 el. noe sånn.

gidder ikke betale 2k for bare 5c mindre...

har et spm til:hvordan fyller man vann i vannkjølingen??er helt NOOb på vannkjøling...:blush:

takk for svar på forhånd:P

Endret av haakie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gevinsten er vel i første rekke en mer stillegående maskin.

Dernest vil temperaturvariasjonene ikke bli så store som de ofte kan bli med luftkjøling, og dermed en økt mulighet for klokking.

Hvor mye lavere temps du får er det derimot vanskelig å si noe om. 5grader´s forbedring bør imidlertid være oppnåelig, såfremt du gir utstyret gode arbeidsforhold.

Lenke til kommentar

2*80mm kan vel bli lite ;) .. Har 2*120mm på min Prescott + x800xt og det sliter til tider :yes:

Men kan holde om du ikke skal klokke,, reger vel med at det er en gammel Northwood 3,2Ghz? :thumbup:

Du fyller vann ved å ha vann i tanken mens pompa går ;) Men vær forsiktig og ikke gris så mye på andre komponenter :whistle:

Lenke til kommentar
2*80mm kan vel bli lite ;) .. Har 2*120mm på min Prescott + x800xt og det sliter til tider :yes:

Men kan holde om du ikke skal klokke,, reger vel med at det er en gammel Northwood 3,2Ghz? :thumbup:

Du fyller vann ved å ha vann i tanken mens pompa går ;) Men vær forsiktig og ikke gris så mye på andre komponenter :whistle:

nei har prescott...

hvor mange Ghz har du og hvor mange grader på cpu??

Lenke til kommentar
Har prescott på 1,05Ghz oveklokk, så lager den mye varme..

På full load ligger den på 48Grader...2*12mm*12mm Vifter på radiator.. Sliter med å få ut verme fra rommet skjønner du  :D

ja kan tenke meg at det blir varmt med bare 12mm vifter....:p

Endret av haakie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...