Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom linje trøbbel

Anbefalte innlegg

Ok, nå er jeg møkka lei bluecom sine linjer.. Jeg hadde tele2 før.. og da irriterte jeg meg over at pingen hoppa så sykt.. Men når linja di dropper ut dagtid 1 gang i halvtimen.. Kveldstid hvert 10 min... Etter kl 23 hvert 3 min! i 10 sek. Argh,,

Jeg er tilkoblet bluecom sin egen sentral her og har den største linja.. Er til vanlig meget førnøyd.. Men for de siste ukene har det bare blitt mer og mer rævva.

Er dette noe som kan fikses ved bytte av modem? Eller er sentralen dems homo?

Jeg har et speedstream modem, og det som skjer når linja dropper at at dsl lyset slutter å *"jobbe" men istedenfor blinke i 1 sekunds-intervaller i 10 sek før det er tilbake igjen.

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring bluecom og meld sync problem, etter litt fram og tilbake vill de enten sende ett nytt modem for og teste, eller feilrette i sentralen. Kan være at bluecom sitt utstyr er overarbeida oxo.. ganske mange som har fått hastighets oppgradering i det siste.

Lenke til kommentar
Får vel klage ellers skjer det vel ingen ting

Er det @-lampen som blinker eller forsvinner eller restarter hele modemet?

Ring 81533222 på mandag, du har ikke mulighet for og få lånt deg ett modem hos noen og teste med? Alle modemer som er lebert fra Telenor med venner fungere hvis de er i bridge-modus.

Lenke til kommentar

ebbrey svarte vell egentlig ikke på om hastigheten var ny, eller om han har hatt den en stund. Er dette et prob. som kom sammen m hastighetsøkningen, så kan det være som JPedro sier, at linja fram til modemet ikke klarer hastigheten, kan hende du må gå ned ett hakk for å få stabil linje.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mere på når mange som er i samme kabel bunt får en hastighets økning, så vil man få mere forstyrrelser og crosstalk, derfor man ikke forslår mere enn X antall ADSL/VDSL osv forbindelser igjennom en bunt. Høyere hastighet medfører ofte at man må bruke mere styrke for å sende signaler som igjen skaper mere støy for nabo kobber parene i bundle.

Har blitt fortalt at Telenor gjorde noen tester på dette og satt opp maks hastighet på en del sentraler for test, da mistet ca 30% av abb DSL synk.

Har ikke noen kilde for dette, er bare noe jeg har hørt via via

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...