Gå til innhold

BF2 - Hjelp til kjøp av oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå en Celeron 2.8 Ghz, 1 gig ddr333, 9800pro. Jeg har forstått at celeron er ikke den beste prossesoren. Av den grunn har jeg tenkt på å kjøpe en oppgraderingspakke: Komplett.no. Synes dere det vil være forandring i yteløse 3200+ kontra Celeron, og er pakken grei nok når det gjelder bf2 , kanskje på medium med akseptabel fps. Jeg kan nevne at t.o.m. bf1942 ikke gikk glatt med systemet, så derfor vil jeg velge denne oppgraderingspakken grunnet ikke så mye penger. Men da må jeg også kjøpe kabinett, det helst under 1000-lappen inkludert 400 w: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308887&cks=SPK. Skal jeg kanskje spare noen hundrelapper ved at jeg velger oppgraderinspakke med 3000+ isteden for 3200+, da kanskje ikke er den store forskjellen? Er kabinettet brukbart til den prisen? Er grafikkortet jeg har for dårlig, er rammens hastighet for dårlig? :hmm:

Dere ser nok at jeg ikke er den alt for seriøse gamer' n, men jeg vil bare gjøre bf2 spillbart. :dontgetit:

Innspill og muligens andre forslag med lav pris mottas med takk :thumbup:

Ps: Hadde litt problemer med å sette denne tråden i riktig kategori, da det egentlig ble en pc til syvende og sist...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en helt grei oppgraderingspakke.

Hovedkort: Funker sikkert helt greit det.

CPU: Ville satset på en Athl64 3500+ i stedet for 3200+

RAM: Hadde foretrukket minst 1024mb ram.

Kabinett: Sikkert et greit kabinett det, men personlig foretrekker jeg et normalt nøytralt svart kabinett uten vifte-utganger osv.

Husk også på at du trenger et bra skjermkort i tillegg hvis du ikke hadde det. :thumbup:

Ellers vil jeg tro at dette skulle fungere bra til spilling hvis jeg ikke har glemt å lagt mer vekt på noe vesentlig.

Lenke til kommentar

Den pakken du har valgt ser grei ut, dog står det feil i overskriften hos komplett, at det er K8T800PRO mens det i realiteten er et Nforce3 basert Hk noe som er bra. Forskjellen mellom 3200+ og 3000+ er såpass liten at jeg heller ville tatt 3000+ og økt på med minne. 512mb er ALT for snaut i disse dager, og BF2 sier ikke neitakk til 1,5-2gb minne.

ATi 9800Pro duger enda, og dersom det kniper om pengene vil jeg anbefale deg å enda sitte på det en stund, selv om 6600GT og 6800LE ville gitt litt mere ytelse. Uansett vil ny CPU gi endel mere FPS.

Gå for den pakken der du. Når det gjelder kabinettet er Chieftec bra, noen vil kanskje si det er kjedelig, men jeg for min del liker designet. Det funker bra iallefall.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar
Den pakken du har valgt ser grei ut, dog står det feil i overskriften hos komplett, at det er K8T800PRO mens det i realiteten er et Nforce3 basert Hk noe som er bra. Forskjellen mellom 3200+ og 3000+ er såpass liten at jeg heller ville tatt 3000+ og økt på med minne. 512mb er ALT for snaut i disse dager, og BF2 sier ikke neitakk til 1,5-2gb minne.

ATi 9800Pro duger enda, og dersom det kniper om pengene vil jeg anbefale deg å enda sitte på det en stund, selv om 6600GT og 6800LE ville gitt litt mere ytelse. Uansett vil ny CPU gi endel mere FPS.

Gå for den pakken der du. Når det gjelder kabinettet er Chieftec bra, noen vil kanskje si det er kjedelig, men jeg for min del liker designet. Det funker bra iallefall.

Mvh

Raimo

Takker for svar!!

Som sagt så har jeg allerede 1 gig ram. Ville det kanskje lønnt seg å kjøpt det sepparat, da en 512mb stick er nytteløsy når man må ha to. Og forresten, går det an å kjøre sticker i samme hovedkort med forskjellige hastigheter, altså pc2700+pc3200, eller er det helt nytteløst. Skal immidlertidig tenke over det å spare lapper på 3000+ istedet :D

Ps: har dog tenkt på å investere i et grafikkort og pci-e til neste år, så hk'et skal ikke koste all verden siden det er agp...

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...