Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett virker ikke på K8N NEO Platinum [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest tilsvarende poster men har ikke funnet noe svar som virker, derfor lager jeg en ny post.

Jeg har akkurat byttet hovedkort til et K8N NEO Platinum, og har selvfølgelig formatert systemdisken.

Jeg finner den andre pc'en på nettverket, men internett virker altså ikke.

Jeg har observert at oppstarten er utrolig treig når nettverket er aktivert, men veldig rask når nettverket er deaktivirt, noe som er veldig rart.

Håper noen kan hjelpe. :)

Kanskje dette var litt lite info. :hmm:

Edit: Når jeg kjører ipconfig /all kommer det opp ip, subnet mask er: 255.255.0.0

og ingenting på default gateway.

DNS Servers er 10.20.7.129

Edit 2: Info fra pcen som virker:

post-61-1122761607_thumb.jpg

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kobler du deg til internett da? ADSL-router, ADSL-modem rett i PCen?

Default GW er normalt helt nødvendig for at internett skal fungere, ellers vil du bare kunne kommunisere med maskiner på samme IP-subnet. Uten default GW vet jo ikke PCen din hvor den skal sende pakker som skal til en IP-adresse på internett. Hvis du bruker router skal GW være samme adresse som routeren. Hvis du bruker modem koblet direkte til PCen mener jeg at GW skal være samme som adressen på modemforbindelsen.

Lenke til kommentar
Hvordan kobler du deg til internett da? ADSL-router, ADSL-modem rett i PCen?

Default GW er normalt helt nødvendig for at internett skal fungere, ellers vil du bare kunne kommunisere med maskiner på samme IP-subnet. Uten default GW vet jo ikke PCen din hvor den skal sende pakker som skal til en IP-adresse på internett. Hvis du bruker router skal GW være samme adresse som routeren. Hvis du bruker modem koblet direkte til PCen mener jeg at GW skal være samme som adressen på modemforbindelsen.

Har internett fra lyse, har ikke så mye greie på dette men..

Her er info fra ipconfig, se i første post for ipconfig fra pcen som virker.:

post-61-1122761682_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvordan ser nettverket ditt ut da? Har du router? Switch? bruker du Internet Connection sharing på en av PCene? Jeg har aldri vært borti Lyse, så det er sikkert andre som kan hjelpe deg bedre. Det jeg kan si er at det ser ut som om du har et problem med å få tildelt adresse fra DHCP-server, 169-adresser er adresser som Windows tildeler hvis du ikke har kontakt med DHCP-serveren. Hva skjer (ipconfig) hvis du skrur av PCen som virker og restarter PCen med problemet?

Lenke til kommentar
Hvordan ser nettverket ditt ut da? Har du router? Switch? bruker du Internet Connection sharing på en av PCene? Jeg har aldri vært borti Lyse, så det er sikkert andre som kan hjelpe deg bedre. Det jeg kan si er at det ser ut som om du har et problem med å få tildelt adresse fra DHCP-server, 169-adresser er adresser som Windows tildeler hvis du ikke har kontakt med DHCP-serveren. Hva skjer (ipconfig) hvis du skrur av PCen som virker og restarter PCen med problemet?

Lyse gir fiberbasert internett. Det kommer inn i huset og blir fordelt rundt via en "hjemme sentral" som sikkert er en form for router- Denne fordeler internett/tv og telefon via nettverkskabler.

Vet ikke om jeg bruker Internett Connection sharen, prøvd det meste tror jeg.

Jeg prøvde det du sa, men det er forsatt likt.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...