tesaete Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hva mener dere om dette oppsettet på en server: Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400 - Socket PGA478, 512kB "Northwood" Tandberg Intern SLR7 20/40GB SCSI - kit med Arcserve software, 5 taper/rens Samsung CD-spiller IDE 52x S.A.T - Bulk, SC-152LEBB, Sort design NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB, Sort - Floppydisk Intern, sort farge Seagate Cheetah 36ES 36.7GB 68 pin SCSI - Ultra-160 ST336706LW 10000RPM 4MB cache MSI 845-ULTRA-ARU Hovedkort for S478 - I845D, ATA/133, ATX, Lydk, DDR, USB2.0 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort - Kabinett m/360W DA-01B-D P4 / AMD Adaptec SCSI 68 pin ASC-29160N Ultra160 - PCI, 68p, Bulk Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 - Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 3Com Etherlink Server 10/100Mbit Kort - 3C980C-TXM PCI, Retail Gainward AGP Riva TNT2 Vanta 16MB - SDRam, Retail Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 -Tregere cd-rom (mindre bråk/varme) Sikkert ikke viktigt. -Registrert ECC ram, men det blir kansje dyrt. Ellers ser det bra ut, selv om jeg ikke vet noe om hovedkortet. Hva skal denne serveren brukes til da? Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Ser helt greit ut den men,hva skal den brukes til? har du noe krav til oppetid? -fil/print? -Mail? -database (type)? -antall brukere? -OS Ville knanskje valgt Backupexec i steden for Arcserve Lenke til kommentar
tesaete Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Serveren skal hovedsakelig brukes som filserver, samt at den skal dele internett aksess. Skal være påloggingsserver i et lite nett med 8 maskiner. OS er windows 2000 server Terje Lenke til kommentar
born_yesterday Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Konfigurasjonen ser grei ut, men tapestreameren ville jeg vurdert på nytt. SLR-tapene er innmari dyre, og når du ikke skal ta backup av mer enn inntil 20 GB (eventuelt 40 GB komprinmert), ville jeg heller kikket på DAT streamere, slike som HP SureStore 40i/e (intern/ekstern). Disse tapene har en helt annen pris, og er ut fra mine erfaringer også pålitelige. Arcserve er svært kraftig software for backup, men desverre også kravstor mht oppdateringer og patcher. Arcserve la nylig ut SP4 til Arcserve 2000, og den er det VELDIG mye problemer med. Denne krever derfor god styring og et klart hode ved bruk. Backup Exec (Veritas) er kanskje ikke særlig bedre, men det jeg vil ha frem, er at backup-software ikke er så selv-gående som mange leverandører påstår. Husk også å teste backuptapene med jevne mellomrom, i form av restore f.eks. til en annen maskin. Sjekk deretter om filene lar seg åpne på vanlig måte (og ikke er korrupte). Og alle denne backup-softwaren krever egne agenter til alt annet enn vanlige filer (så som databaser, mail, åpne filer mm.). Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå