Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får DU den hastigheten Tele2 reklamerer for?

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har nettopp oppgradert til Tele2 4000kbps/400kbps, men får aldri meir enn ca 3200 kbps når eg testar linja på ulike sider. Andre som har erfaringar med dette?

Er dette innanfor ein margin som leverandøren kan sei er normalt pga trafikk på nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å ta deg en tur innom ftp.sunet.se eller en annen stor ftp (ftp.uio.no feks) og laste ned en stor fil og da finne ut hastigheten. Slike tester på netsider kan ofte være feil. Men hvis du får så mye for lite så er dette alt for lite.. Klag ivei ;)

Lenke til kommentar

Hei og takk for tipset.

Lasta ned ein Linux-distro frå UIO og fekk variabel nedlastingshastighet. Toppen runda akkurat 400 kbytes/s...noko som likavel er altfor lite.( er ikkje regelen 4000:8=500-teoretisk hastighet.)

Før eg oppgraderte hadde eg ei 2mb linje, og då fekk eg stabilt 250 kbytes nedlasting...når eg dobla linjehastigheten..400?

Dette gjorde eg på ein søndags formiddag....kan vel ikkje vera noko særs trafikk på nettet då.

Køyrte ei nedlasting frå microsoft...400kbytes.

Endret av Koshs
Lenke til kommentar

4mbit linjene er teoretisk ca 4800 = 600, så de reklamerte 4000 = 500 skal du oppnå, gjør du ikke det så må du melde ifra til Tele2, antagelig så har flere på sentralen blitt oppgradert å linja ut derfra henger ikke med.

Lenke til kommentar

Når så mange får det dei skal ha, så kan eg vel utfrå innlegga ovanfor konstatera at min nedlastingshastighet(i beste fall) ligg i grenselandet for kva den skal. Får sende ein e-post til Tele2 og høyra kva dei seier.

Takk for innspel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...