SHU Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har endelig fått meg en "skikkelig" telefon. Så nå ser jeg frem til å bruke Outlook synkronisering og e-post på mobilen. Har skaffet meg en SE K750i, men får ikke til å sette opp e-posten på den. Jeg har e-post hos Chello, men på help linjen deres er det ikke noe hjelp å få. Telefonen har Telenor abonement og er satt opp fra leverandør med det de kaller ENTRY. Har satt opp e-post konto på telefonen, men den søker i det uendelige for å finne server, for så å komme med meldingen : Fant ikke serveren Har satt opp e-post kontoen på denne måten Koble til med: Telenor GPRS (denne var lagt inn på telefonen ved levering) Protokoll: POP3 Innkom.server: mail.chello.no Innkom.port: 110 (Var standardinnstilling) Kryptering: Ingen kryptering (Var standardinnstilling) Postboks: Min e-post konto Passord:******* Utgående server: smtp.chello.no Utgående port: 25 (Var standardinnstilling) E-postadresse: Min e-postadresse Last ned:Kun overskrift Fra navn: Mitt navn Datakontoen for tilkobling er en som heter Telenor GPRS som var installert på telefonen. Den har følgende oppsett: Internett-modus: WAP Gateway-adresse:010.010.010.010 Sikkerhet: Av Brukernavn:dj Passord:** Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 1. mullig du må kryptere med ssl ellr hva det het 2. pleier det ikke å være f.eks pop.chello.no? på ink. serv.? Lenke til kommentar
SHU Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 1. mullig du må kryptere med ssl ellr hva det het 2. pleier det ikke å være f.eks pop.chello.no? på ink. serv.? Takk. Innkommende server skal være mail.chello.no i følge chello sine hjemmesider, og det er det jeg bruker i outlook. Dette med kryptering har jeg ingen peiling på. Noen andre? Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Flyttes til Operatører og tjenester. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Sjekk internetkontoen, lag en internetkonto med internet som APN og koble til med denne. Sett også utgående server til smtp.online.no (er det ikke det Telenor bruker?) Kryptering kan du glemme. Lenke til kommentar
setone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Har endelig fått meg en "skikkelig" telefon. Så nå ser jeg frem til å bruke Outlook synkronisering og e-post på mobilen.Har skaffet meg en SE K750i, men får ikke til å sette opp e-posten på den. Jeg har e-post hos Chello, men på help linjen deres er det ikke noe hjelp å få. Telefonen har Telenor abonement og er satt opp fra leverandør med det de kaller ENTRY. Har satt opp e-post konto på telefonen, men den søker i det uendelige for å finne server, for så å komme med meldingen : Fant ikke serveren Har satt opp e-post kontoen på denne måten Koble til med: Telenor GPRS (denne var lagt inn på telefonen ved levering) Protokoll: POP3 Innkom.server: mail.chello.no Innkom.port: 110 (Var standardinnstilling) Kryptering: Ingen kryptering (Var standardinnstilling) Postboks: Min e-post konto Passord:******* Utgående server: smtp.chello.no Utgående port: 25 (Var standardinnstilling) E-postadresse: Min e-postadresse Last ned:Kun overskrift Fra navn: Mitt navn Datakontoen for tilkobling er en som heter Telenor GPRS som var installert på telefonen. Den har følgende oppsett: Internett-modus: WAP Gateway-adresse:010.010.010.010 Sikkerhet: Av Brukernavn:dj Passord:** Noen som kan hjelpe? Hei, Om du får meldingen "Fant ikke serveren" vil jeg heller ha sjekket GPRS instillingene. Klarer du å koble til andre tjenester via GPRS? Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette er nå mer, men da jeg først satte opp GPRS måtte jeg kontakte mobil leverandøren min for å aktivisere dette til mitt abb. Gå inn på telenor sine sider å få sendt gprs oppsettet på nytt. om dette ikke løser problemet, ville jeg har kontaktet telenor for å sjekke om det er noe de må aktivisere for deg. Du må også endre Utgående mail server til smtp.online.no -Magnus Lenke til kommentar
tbone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Gå inn på telenor sine sider å få sendt gprs oppsettet på nytt. Pass på at du velger det nederste oppsettet for Internett tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå