Gå til innhold

Legge til bat fil snarvei i oppstart...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du vil fjerne shutdown kommandoen kan du bare fjerne fila C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe

denne fila er ikke viktig for windows, en bruker den aldri, så det er bare å fjerne den

eller så skal den fila du snakker om ligge her: C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart

da starter den når windows har startet

Lenke til kommentar
eller så skal den fila du snakker om ligge her: C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart

Ja, men de er jo ikke alle som har samme C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart osv...

Så lurte på om de var noe lignendes %windir% komando for oppstartmappa...

Og ein ting... fikk ikke til og legge hele filer i oppstartmappa, bare snarveier..

Altså vil jeg at filen skal legge seg på hd og lage ein snarvei til oppstartmappa

på brukeren sin datamaskin.. :w00t:

Lenke til kommentar

%ALLUSERSPROFILE% er variablen for all users, det finnes ingen fast variabel for oppstart-mappa

jeg fikk til å legge filer i den mappa, men hvis du ikke får det til kan du jo bare lage snarvei og legge selve filen ett annet sted

edit: virker som du skal ha det på ett større nettverk, det er vel uansett bedre å slette shutdown.exe, så shutdown-kommandoene ikke funker, dette er vel en bedre måte enn den du sier...

jeg har gjort det på mange pc`r må nettverket jeg er admin på

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg skal sende de til ein som jeg spiller i lag med

og han kan ikke så mye med data...

Jeg vil ikke slette shutdown.exe på datamaskinen hans!

Tenkte også på registeret men er de noen som vet

hva komandoene er for og få .bat fila til og kopiere seg selv

og så legge til i registere eller snarvei i oppstartmappa...

Altså, skrive f.eks:

@echo off
shutdown -a
copy [filnavn].bat  %ALLUSERSPROFILE%/startup
copy [filnavn].bat  %ALLUSERSPROFILE%/oppstart

Tror nok dette er feil men de var bare eit eksempel på hvordan dere kan

hjelpe meg! :w00t:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det du prøver å gjøre her virker kanskje greit, men det er bare teit iforhold til hva de andre sier. Men hvis du absolutt vil at det skal være sånn som du sier må du lage scriptet slik:

@echo off

copy C:\filnavn.bat "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\oppstart"

copy C:\filnavn.bat "C:\Documents and Settings\All Users\Start-menu\Programs\startup"

Men det som er teit med det du vil gjøre, er at dette scriptet gjør ikke annet enn å kopiere seg selv hver gang du starter maskinen. Selvom du legger til shutdown -a kommandoen under, så kopierer den seg selv itilleg som den gir kommandoen shutdown -a. For å få dette til å funke på din måte, om er litt tullete, så må du lage to script. Dette scriptet her, bare redigere der hvor det står filnavn til det andre scriptets filnavn som kjører kommandoen shutdown -a. Men som alle andre sier, dette er bare tungvint i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...