Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan dele en skriver i trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc stående oppe på loftet.

Denne er koblet til en HP940c skriver via parallell porten.

Pcen er igjen koblet via TP kabel til en 3com trådløs router.

Routeren er koblet til Topcom Xplorer 871BT adsl modem.

Nede i kjelleren er mitt arbeidsrom, her har jeg en bærbar pc og en stasjonær pc.

Begge er koblet til 3com routeren trådløst, og har internett tilkoblingen gjennom denne.

Det jeg nå ønsker er å kunne slå på pcen oppe, og kunne sitte nede å skrive ut gjennom denne via det trådløse nettveret, og ut på HP 940c skriveren som er koblet til parallell porten.

Jeg har forsøkt gjentatte ganger selv, ved å bruke veiviseren for nettverk som man får opp i Windows XP.

Jeg kjører Windows XP Pro på den gamle pce oppe, kjører Windows 2000 Pro på bærbar pcen og Windows XP Home på stasjonær pcen som står på kontoret nede.

Hva gjør jeg?

Åssen lar dette seg ordne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Gå på Start -> Innstillinger -> Skrivere og telefakser. Høyreklikk skriveren og velg deling. Så deler du den. Husker ikke resten, du må ihvertfall installere den som nettverksskriver på de maskinene den skal brukes på.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Gå på Start -> Innstillinger -> Skrivere og telefakser. Høyreklikk skriveren og velg deling. Så deler du den. Husker ikke resten, du må ihvertfall installere den som nettverksskriver på de maskinene den skal brukes på.

Dette er forsøkt.

Skriveren er delt med navnet HP940c.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...