TanglewoodD Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hei, hvor mye koster det og overhalle en Puch 50 fra 1974 ? Og hva er det som må gjøres ? Skifte sylinder ? Skifte hele blokka og hele maskin ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Uten og si noe med sikkerhet: Skifte pakninger, veivlager, alle lagre, andre slitte deler osvosv. Stempel og sylinder, kan vel kanskje hone den gamle? Er vel ikke så altfor mye mer som skal til? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hva er HONE ? En fin gjett, er det at du borrer opp til litt større strl. så du kan få nytt stempel osv. til og passe ? Er det hånd gir på Puch ? Endret 30. juli 2005 av FirstPrice Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hva er HONE ? En fin gjett, er det at du borrer opp til litt større strl. så du kan få nytt stempel osv. til og passe ? Er det hånd gir på Puch ? HONE vil ikke si at du pusser, det er mer som om du "polerer" overflaten, altså, fjerner små riper uten at du trenger større stempel. Dårlig forklart men:P Hånd gir? Da må du nok gi oss modell osv før vi kan svare på det. Endret 30. juli 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Ja, jeg skjønner, men da er det ikke store riper ! Kan jo lissom ikke pusse ned riper, unntatt med sandpapir. Vet bare det er en Puch 50 1974` Mye er den Puchen verdt a ? Ganske strøken. Endret 30. juli 2005 av FirstPrice Lenke til kommentar
scoot Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Ja, jeg skjønner, men da er det ikke store riper ! Kan jo lissom ikke pusse ned riper, unntatt med sandpapir. Vet bare det er en Puch 50 1974` Mye er den Puchen verdt a ? Ganske strøken. Den var sykt fin, men tror ikke noen betaler all verden, med mindre du finner en som "samler" på sånt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Ok. Men det er vel ikke all verden og hone en sånn. Jeg tenkte på en pris rundt 2000-2500. Jeg skal altså kjøpe den. Derfor jeg lurer på om det er vansklig. Selgeren sier man må overhalle den før kjøring, jeg skal sende en mail og spøre om jeg må overhalle hele maskin elller bare sylindern og stemplet. Forreste, jeg vet ikke hvor langt det er dit jeg skal kjøpe den, jeg bor i sarpsborg ( Østfold ) og han bor i midten av Oslo og lillestrøm. Endret 31. juli 2005 av FirstPrice Lenke til kommentar
scoot Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Ok. Men det er vel ikke all verden og hone en sånn. Jeg tenkte på en pris rundt 2000-2500. Jeg ville prøvd meg på 4000-5000 jeg, den så utrolig strøken ut! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Strøkne Tempo Corvette og slikt går jo for mer enn 5000, tror kanskje selgeren her er interessert i mer enn det, om man sammenligner prisene med Tempo osv. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Puchen var solgt. Er ikke rart til en pris av 2500. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hva er HONE ? En fin gjett, er det at du borrer opp til litt større strl. så du kan få nytt stempel osv. til og passe ? Er det hånd gir på Puch ? HONE vil ikke si at du pusser, det er mer som om du "polerer" overflaten, altså, fjerner små riper uten at du trenger større stempel. Dårlig forklart men:P Hånd gir? Da må du nok gi oss modell osv før vi kan svare på det. Når man HONER en sylinder, sliper man innsiden i sylinderen. Det vil si man fjerner "større" riper inni sylinderen, slik at stempelet ikke får noen problemer med å bevege seg inni den. Det SKAL være bitte småe riper inni sylinderen, slik at oljen henger litt igjen inni, og ikke bare renner rett av. Om det IKKE er disse bittesmåe ripene inni, vil man ha lett for å skjære motoren. SÅ SÅNN ER DET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå