Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Overhalling, hva skal til ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er HONE ?

 

En fin gjett, er det at du borrer opp til litt større strl. så du kan få nytt stempel osv. til og passe ?

 

 

Er det hånd gir på Puch ?

HONE vil ikke si at du pusser, det er mer som om du "polerer" overflaten, altså, fjerner små riper uten at du trenger større stempel.

 

Dårlig forklart men:P

 

Hånd gir? Da må du nok gi oss modell osv før vi kan svare på det.

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner, men da er det ikke store riper ! Kan jo lissom ikke pusse ned riper, unntatt med sandpapir.

 

Vet bare det er en Puch 50 1974`

 

 

Mye er den Puchen verdt a ? Ganske strøken.

Den var sykt fin, men tror ikke noen betaler all verden, med mindre du finner en som "samler" på sånt.

Lenke til kommentar

Ok. Men det er vel ikke all verden og hone en sånn. Jeg tenkte på en pris rundt 2000-2500.

 

Jeg skal altså kjøpe den. Derfor jeg lurer på om det er vansklig. Selgeren sier man må overhalle den før kjøring, jeg skal sende en mail og spøre om jeg må overhalle hele maskin elller bare sylindern og stemplet.

 

Forreste, jeg vet ikke hvor langt det er dit jeg skal kjøpe den, jeg bor i sarpsborg ( Østfold ) og han bor i midten av Oslo og lillestrøm.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hva er HONE ?

 

En fin gjett, er det at du borrer opp til litt større strl. så du kan få nytt stempel osv. til og passe ?

 

 

Er det hånd gir på Puch ?

HONE vil ikke si at du pusser, det er mer som om du "polerer" overflaten, altså, fjerner små riper uten at du trenger større stempel.

 

Dårlig forklart men:P

 

Hånd gir? Da må du nok gi oss modell osv før vi kan svare på det.

Når man HONER en sylinder, sliper man innsiden i sylinderen.

 

Det vil si man fjerner "større" riper inni sylinderen, slik at stempelet ikke får noen problemer med å bevege seg inni den.

Det SKAL være bitte småe riper inni sylinderen, slik at oljen henger litt igjen inni, og ikke bare renner rett av.

 

Om det IKKE er disse bittesmåe ripene inni, vil man ha lett for å skjære motoren.

 

SÅ SÅNN ER DET :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...