oblomsoe Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hei! Jeg har nesten null peil på js.. Men jeg fant en kode på internett som jeg tenkte å bruke... Jeg for den ikke til å funke.. Når jeg trykker på buttonen som står nederst på formen så skjer det ingenting.. Her er hele koden jeg har: <form name="brukerregistrering" action="raction.php" method="post"> <script language="javascript" type="text/javascript"> function submitbutton() { var form = document.brukerregistrering; var r = new RegExp("[\<|\>|\"|\'|\%|\;|\(|\)|\&|\+|\-]", "i"); // do field validation if (form.navn.value == "") { alert( "Du glemte å fylle ut navne ditt!" ); } else if (form.brukernavn.value == "") { alert( "Du glemte å fylle ut brukernavnet!" ); } else if (r.exec(form.username.value) || form.username.value.length < 3) { alert( "Skriv inn et gyldig Brukernavn:. Ingen mellomrom, mer enn 2 tegn og bare tegnene 0-9, a-z, A-Z" ); } else if (form.email.value == "") { alert( "Du må skrive inn en gydlig epost adresse!" ); } else if (form.passord.value.length < 4) { alert( "Oppgi et gyldig passord. Ingen mellomrom og mer enn 4 tegn!" ); } else if (form.passord2.value == "") { alert( "Du må gjenta passordet!" ); } else if ((form.password.value != "") && (form.password.value != form.password2.value)){ alert( "Passordet og gjentagelsen er ikke like, prøv igjen!" ); } else { form.submit(); } } </script> <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="contentpane"> <tbody> <tr> </tr> </tbody> </table> <table width="27%" class="cpanel"> <tbody> <tr> </tr> </tbody> </table> <table class="contentpane" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"> <tbody> <tr> <td colspan="2"> </td> </tr> <tr> <td colspan="2">Felter merket med ei stjerne (<span class="style1">*</span>) er påkrevd.</td> </tr> <tr> <td width="14%">Navn: <span class="style1">*</span></td> <td width="86%"><input name="nav" type="text" class="inputbox" id="nav" value="" size="40"></td> </tr> <tr> <td>Brukernavn: <span class="style1">*</span></td> <td><input name="brukernavn" type="text" class="inputbox" id="brukernavn" value="" size="40"></td> </tr> <tr> <td>E-post: <span class="style1">*</span></td> <td><input name="email" size="40" value="" class="inputbox" type="text"></td> </tr> <tr> <td>Passord: <span class="style1">*</span></td> <td><input name="passord" type="password" class="inputbox" id="passord" value="" size="40"></td> </tr> <tr> <td>Gjenta passord: <span class="style1">*</span></td> <td><input name="passord2" type="password" class="inputbox" id="passord2" value="" size="40"></td> </tr> <tr> <td colspan="2"> </td> </tr> <tr> <td height="2" colspan="2"></td> </tr> </tbody> </table> <br> <input value="Send registrering" class="button" onclick="submitbutton()" type="button"> </form> Håper noen kan hjelpe meg.. Takk! Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Har fått til at alle alert boksene kommer opp.. Men formen blir ikke submitet.. På js consolen i FF så får jeg denne feilmeldingen: Feil: form.submit is not a function Håper noen kan hjelpe meg å få til slik at den submiter den! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå