Osse Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Du har vel rett i at det kanskje er mer å endre lyshatigheten, til over dens "vedtatte" hastighet. Mener det var noen danske forskere som hadde redusert lysets hastighet ned mot sykkelfart. Men jeg tror nå at mye av det som idag er oppleste sannheter vil endre seg etterhvert som vitenskapen strider frem, tror nok våre tippoldebarn smiler av nivået på dagens vitenskap. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hva med kvantetunneleringseffekten? Den sier jo at partiker (som fotoner) kan hoppe fra ett sted til et annet uendelig fort... Hvorfor har jeg en følelse av at "uendelig fort" krasjer med noe med samtidighet? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Rent matematisk faller iallfall relativitetsteoriens likninger sammen hvis v>c, eller så må man til og tukle med komplekse tall. Stemmer, massen til takyoner må være en imaginær verdi for å få ligningene til å gå opp... og da begynner jeg å snakke over hodet mitt så ikke gå dypere inn i stoffet takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå