Gå til innhold

Er dette et godt tilbud (pc fra Elkjøp)?

Leela

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Dårlig skjermkort

- Dårlig oppløsning

- Ikke trådløst nettverkskort (?)

Høh. Skjønte det måtte være noe gærnt med det "tilbudet" (så bare på RAM og gb, jeg:) . Og å kjøpe noe fra Elkjøp, uansett hvor bra et tilbud måtte være, byr meg i mot uansett.

Endret av Leela
Lenke til kommentar

styr unna den der! :no:

Hva minne var det? DDR? SD?

Bare 50 gb hd, her må det brukes penger på en ekstern. Har bare 40 gb på min. Men har bestilt 200 nå (MUAHAHAHA :) )

Skjermkortet var ikke akkurat det beste.

1.3 ghz processor..... Selv har eg ikke mer en 1.2... Men det kan eg lett gjøre noe med når eg har bruk for det. Men det har eg ikke :p

Dårlig fart på hd, 4200. Trenger ca 5400 eller 7600.

Ikke firewire. Men 4 usb 2.0 og ingen usb 1.0

Winxp home edition... Ikke det at det er noe galt med det men xp er bedre synest eg da.

Nei... Den var elendig! Stort sett bare for kontorbruk som scortech sa.

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar

#link og navn til firma fjernet da bruker jobber for denne butikken# har fått inn en maskin som knuser Packard Bell maskinen fra Elkjøp. Ja, jeg jobber på #fjernet# - men jeg ville bare si det fordi jeg så at prisen var lik.. og at jeg er lei folk som hopper over "gode" Elkjøp-tilbud.

Vi har fått inn Acer Aspire 5002WLMi til xxxx kroner. Den kan skilte med bl.a. AMD Turion 1,6 GHz, 100 GB harddisk, 1024MB minne, DVD-brenner, 15,4" widescreen brightview, WLAN og masse annet snadder.

Den ligger dessverre ikke ute på hjemmesidene ennå, men det skal den komme til å gjøre. For øyeblikket er den kun i de fysiske butikkene..

Edit: Vekten skal være på ca. 2,8-3,0 kg..

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

så grei ut den, til det bruk den er til, men det tilbudet nuffen snakker om er sinnsykt mye bedre ;)

edit: i ettertanke, den var kanskje en anelse dyr den el-kjøp pc'en. har sett bedre specca PC på tilbud hos lefdal i dag... omtrent samme maskinen, bare med 256MB ram til 5800kr..og 750MB ram koster ikke 3200kr...

lefdal

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg trodde riktignok at Elkjøp var det absolutt siste stedet man burde gå for å kjøpe pc, men hva med denne?

#link fjernet da den linker til brukerens arbeidsplass# er egentlig et bedre valg. Halvparten minne (512MB) og ikke DVD-brenner, men 3000 spenn rimeligere! Vil også påstå at Sempron 2800 er noe raskere enn Celeron M 1,3 GHz. Latterlig mye mer for pengene..

Ikke noen rå spillemaskin, men det er heller ikke Elkjøps modell..

Edit: Skrivejon

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Ehh, Nufferns sin pris på Aceren er jo helt sinnsyk lavt da! Ifølge prisguiden til HW.no så ligger den rimligste maskinen på nett til 11131,- + frakt og avgifter. At man sparer godt over 2000,- i butikk på en maskin er svært sjeldent. Specsen stemmer forsåvidt overens med hva Nuffern skrev..

damn..

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
styr unna den der! :no:

Hva minne var det? DDR? SD?

Bare 50 gb hd, her må det brukes penger på en ekstern. Har bare 40 gb på min. Men har bestilt 200 nå (MUAHAHAHA :) )

Skjermkortet var ikke akkurat det beste.

1.3 ghz processor..... Selv har eg ikke mer en 1.2... Men det kan eg lett gjøre noe med når eg har bruk for det. Men det har eg ikke :p

Dårlig fart på hd, 4200. Trenger ca 5400 eller 7600.

Ikke firewire. Men 4 usb 2.0 og ingen usb 1.0

Winxp home edition... Ikke det at det er noe galt med det men xp er bedre synest eg da.

Nei... Den var elendig! Stort sett bare for kontorbruk som scortech sa.

et par ting, det er 5400rpm og 7200rpm ikke 7600.

USB2.0 er bakover kompatibel så enheter som støtter usb1.1 funker i 2.0 portene.

"Winxp home edition... Ikke det at det er noe galt med det men xp er bedre synest eg da." Det er da XP? XP pro du mener kanskje? Er ikke syke forskjeller på home og pro. men ja, foretrekker selv pro.

Lenke til kommentar
Men hva med denne HPen, litt billigere enn CC tilbudet, med tilsvarende specs...

Bestiller du HPen over nettet, så blir den dyrere. Den har også mindre harddisk, og mindre skjerm. På en annen side så har HPen kortleser og BT, noe som Acer ikke har. De er så og si like, men det er praktisk med widescreen når man skal se på filmer og drive med bilde/videoredigering.

Er kortleser og BT viktig, så kan man kjøpe det ved siden av - og så har man fortsatt en bedre maskin.

Begge maskinene er veldig bra, og de knuser begge maskinen fra Elkjøp.

Edit: Minor adjustments..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Er ikke syke forskjeller på home og pro. men ja, foretrekker selv pro.

Eneste store forskjellen mellom pro og home, er at med pro kan du logge deg på domener. Det er altså ekstra nettverksstøtte, samt et par små applikasjoner som ikke home har. Utover dette, så er det ingen forskjell..

Lenke til kommentar

Er jo et veldig bra tilbud begge to, men noen som vet hva slags grafikkort som sitter i? Hvordan er det med batteritid, og ikke minst hvordan yter en turion 1,6? Oppløsning på Acer pcen, er det 1280x800?

Edit: mener aceren nuffern refererer til, samt hp pcen jeg nevnte.

Endret av Charli
Lenke til kommentar

Husker ikke akkurat oppløsningen på Acer'n, men jeg tror det stemmer Charli. Har bare lest én test av AMD Turion, og der la den seg noe bak Pentium M - både på ytelse og batterikapasitet. Det kan jo skyldes flere ting, og de hadde heller ikke utnyttet 64-bits støtten som den har.

Etter min mening er det en utrolig bra maskin, spesielt med tanke på prisen, men herregud Acer.. hvorfor ikke slenge inn et Radeon 9700 64MB i det minste! Da hadde jeg kjøpt maskinen med en gang! Selv om jeg ikke trenger en lappis egentlig.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...