Gå til innhold

Varmeste T-bird???

will

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min Thunderbird 1.33ghz 266, stillt til 1.65 volt, med en ribbe og en vanlig cpu vifte (hadde en 46desibel delta før, men den bråkte så mye og tempen steg bare 3 grader når jeg bytta til en stillere 20desibel) er, etter mitt hovedkorts mening, 58grader idle... men så snart jeg blir ferdig med mitt vannkjølingsprosjekt (hjemmemekka =) så regner jeg med at den kansje synker litt da =D

Lenke til kommentar

Min T-bird 1400 ligger i skrivende stund på 59'C idle. Oppå den står Zalman 6000 Cu-Al med chim og Arctic Silver 3. 92mm Zalman-vifta er satt i serie med en 100 Ohms motstand. Så og si lydløs. Ved full load kan jeg sikkert nå temperaturer opp mot 65'C.

Har rundt 50'C idle ved full hastighet på vifta. Har da 55-57'C ved full load.

Uansett, systemet er utrolig stabilt! Men kan det hende at CPU'en plutselig tar kvelden ved slike temperaturer?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-02 19:57, will skrev:

Min T-bird 1400 ligger i skrivende stund på 59'C idle. Oppå den står Zalman 6000 Cu-Al med chim og Arctic Silver 3. 92mm Zalman-vifta er satt i serie med en 100 Ohms motstand. Så og si lydløs. Ved full load kan jeg sikkert nå temperaturer opp mot 65'C.

Har rundt 50'C idle ved full hastighet på vifta. Har da 55-57'C ved full load.

Uansett, systemet er utrolig stabilt! Men kan det hende at CPU'en plutselig tar kvelden ved slike temperaturer?

Bxedk utgaven av XP holder en temperatur på 70 ºC så din tar nok ikke kvelden før om 15 år.

Lenke til kommentar

JEG HAR VARMEST T-Bird.. 1,4 GHZ @ 1,4 Ghz

Globalwin TAK58 dual CPU cooler..

totalt 9 vifter " full speed...

Temp idle 60,4 celsius..

Temp WC3 68,2 celsius...

æ smelte..

koffor ?????

(vil nåinn kjøp mæ vannkjøling å kraftig peltier!!)

Lenke til kommentar

nei jeg!

Amd T-bird 1.33ghz med Globalwin kjøleribbe og papst 27db vifte

System temp 52c :/

Cpu Temp 69c :sad: max load helt stabil

dette er på varme dager

om vineteren er system temp ca 45c og cpu 58max

og den stakkars ibm hardisken min som ligger inne i den tempen. den liker seg sikkert ikke! den er oppe i 50c

Lenke til kommentar

nei jeg!

Amd T-bird 1.33ghz med Globalwin kjøleribbe og papst 27db vifte

System temp 52c :/

Cpu Temp 69c :sad: max load helt stabil

dette er på varme dager

om vineteren er system temp ca 45c og cpu 58max

og den stakkars ibm hardisken min som ligger inne i den tempen. den liker seg sikkert ikke! den er oppe i 50c

Lenke til kommentar

Min T-bird 1.33 @ 1.53 Ghz (1.85V) kjører på ca. 60 grader idle og 65-70 grader full load. Dette er målt med en temperatursensor festet et par mm unna CPU kjernen, så den gir nøyaktig resultater. PC'n er dønn stabil :smile:

Lenke til kommentar

Min AMD T-bird 1.4GHz kjørte stabilt på 68 grader idle i begynnelsen. Billig kjøler fra PSData, termal pad, Aopenkabinett, ingen kabinettvifter...

Det ble for varmt, byttet kjøler. Har siden byttet mange ting... det har resultert i overklokking og til tider ustabil maskin. Nå ligger den derimot på 46 grader idle 1400@1620MHz... stabilt.

Lenke til kommentar

Alpha Pal 8045 m/ 80mm Papst 37db, men den går på laveste turtall og bråker ikke så mye (rheostat) Fire rolige kabinettvifter i et sølvfarget Chieftec-kabinett.

Mer PC-info her...

Sommertemperaturer:

rom: 23,4

kabinett: 24,2

system: 30

idle: 46-48 (under 50 i hvert fall!)

load: 54?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-03 00:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...