Mammuten Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg har fått ett intrykk av at omtrent ALLE trance\dance sanger er remix? Har jeg rett, eller er det fortsatt noen flinke gutter\jenter der ute som lager musikken selv? Vet at slik som Lisa Lashes lager mye selv, men det blir litt mer "hardcore" og litt forskjell ifra slik trance som Global Deejays, Armin van Buuren, Dj Tiesto og Talla 2XLC.. for og nevne noen jeg kommer på sånn fort.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jurgen Vries og Kai Tracid er iallefall to dyktige karer som lager det meste selv. Lenke til kommentar
embark Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Nei, ikke alle sangene er remixer. Hvis du ser at det står f.eks. "(Original Mix)" bak sangtittelen, betyr det at den ikke er remixet av en annen artist. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 ok.. men det er fint.. Syns det blir for dumt og BARE lage remix'er.. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Seff er ikke alle trance sanger remixer.. Men det finnes veldig mye trance remixer av kjente sanger å sånn.. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Eneste forskjellen på trance og rock/pop, er at på traNce Re-MiXer står det i navnet at det er re-miX. I rock/pop går evneveike folk rundt å tror at det er den gruppen som har kommet opp med sin egen sang. Men at det egentlig er en re-mix. -.- (sånn noen lunde) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Dårlig forklart Trance : Gruppe - SuperSong (Dj xXx Re-Mix) ROCK : Gruppe - SuperSong Altså begge er re-mixer Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hæ? Kan du forlkare en gang til? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det han meiner er at innan trancesjangerem så skriver dei (DJ Youthre mix) bak sangene, mens når låter blir covret og mixa litt så skrives ikkje det. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg vet også att andre pop artister "remixer" sanger, men det virker som om det er en hel haug med trance-remixa sanger.. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 7. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Lisa Lashes Lookin' Good Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Lisa Lashes Lookin' Good Extreme Euphoria EDIT: Ett raskt søk ga: www.djlisalashes.com På det første bildet var hun ikke så altfor stygg.. Endret 1. august 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Three Drives On A Vinyl - Greece 2000 (Original Mix)Dette er som du kan se i prantes bak navnet til låten, en original produksjon. Denne produksjonen klassifiseres som Progressive Trance. Den har jeg.. Lenke til kommentar
W Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er alle trance sanger remixer? Nei. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Lisa Lashes FTW! Selv synes jeg i 90% av tilfellene at remixer er bedre enn originalene. Noen eksempler: Williom orbit - barbers adagio for strings < Tiësto - Adagio for strings Mike Koglin - Silence < Mike Koglin - Silence (2005 remake) Nu-NRG - Dreamland < Nu-NRG - Dreamland (Paul van Dyk remix) Above & Beyond - No one on Earth < Above & Beyond - No one on Earth (Gabriel & Dresden remix) Godt eksempel på en sang som skifter skanger etter mix: Conjure One & Sinéad O'Connor - Tears from the Moon (Tiesto remix) -> Trance Conjure One & Sinéad O'Connor - Tears from the Moon (Carmen Rizzo Chillout Mix) Og for å illustrere det arsenal_RULES prøvde på: Dido - Sand in my Shoes (Above & Beyond UV mix) Hadde en rock/pop gruppe covra denne, ville den ha hett: Artist - Sand in my Shoes Innenfor trance/progressive er Gabriel & Dresden mine favoritter. De har ikke laget en eneste remix som jeg ikke har likt, og 4 av remixene deres er på topp 10 lista mi... Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Innenfor trance/progressive er Gabriel & Dresden mine favoritter. De har ikke laget en eneste remix som jeg ikke har likt, og 4 av remixene deres er på topp 10 lista mi... Enig. Gabriel & Dresden lager veldig melodiøs og vakker progressive trance. Og kombinasjonen mellom Above & Beyond og Gabriel & Dresden er jo bare orgasmisk. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Innenfor trance/progressive er Gabriel & Dresden mine favoritter. De har ikke laget en eneste remix som jeg ikke har likt, og 4 av remixene deres er på topp 10 lista mi... Enig. Gabriel & Dresden lager veldig melodiøs og vakker progressive trance. Og kombinasjonen mellom Above & Beyond og Gabriel & Dresden er jo bare orgasmisk. Above & Beyond - No one on Earth (Gabriel and Dresden remix) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå