Gå til innhold

Er alle trance sanger remixer?


Mammuten

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett intrykk av at omtrent ALLE trance\dance sanger er remix?

 

Har jeg rett, eller er det fortsatt noen flinke gutter\jenter der ute som lager musikken selv?

 

Vet at slik som Lisa Lashes lager mye selv, men det blir litt mer "hardcore" og litt forskjell ifra slik trance som Global Deejays, Armin van Buuren, Dj Tiesto og Talla 2XLC.. for og nevne noen jeg kommer på sånn fort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lisa Lashes FTW!

 

Selv synes jeg i 90% av tilfellene at remixer er bedre enn originalene. Noen eksempler:

 

Williom orbit - barbers adagio for strings < Tiësto - Adagio for strings

Mike Koglin - Silence < Mike Koglin - Silence (2005 remake)

Nu-NRG - Dreamland < Nu-NRG - Dreamland (Paul van Dyk remix)

Above & Beyond - No one on Earth < Above & Beyond - No one on Earth (Gabriel & Dresden remix)

 

Godt eksempel på en sang som skifter skanger etter mix:

Conjure One & Sinéad O'Connor - Tears from the Moon (Tiesto remix) -> Trance

Conjure One & Sinéad O'Connor - Tears from the Moon (Carmen Rizzo Chillout Mix)

 

Og for å illustrere det arsenal_RULES prøvde på:

Dido - Sand in my Shoes (Above & Beyond UV mix)

Hadde en rock/pop gruppe covra denne, ville den ha hett:

Artist - Sand in my Shoes

 

Innenfor trance/progressive er Gabriel & Dresden mine favoritter. De har ikke laget en eneste remix som jeg ikke har likt, og 4 av remixene deres er på topp 10 lista mi...

Lenke til kommentar
Innenfor trance/progressive er Gabriel & Dresden mine favoritter. De har ikke laget en eneste remix som jeg ikke har likt, og 4 av remixene deres er på topp 10 lista mi...

Enig. Gabriel & Dresden lager veldig melodiøs og vakker progressive trance. Og kombinasjonen mellom Above & Beyond og Gabriel & Dresden er jo bare orgasmisk. :love:

Lenke til kommentar
Innenfor trance/progressive er Gabriel & Dresden mine favoritter. De har ikke laget en eneste remix som jeg ikke har likt, og 4 av remixene deres er på topp 10 lista mi...

Enig. Gabriel & Dresden lager veldig melodiøs og vakker progressive trance. Og kombinasjonen mellom Above & Beyond og Gabriel & Dresden er jo bare orgasmisk. :love:

Above & Beyond - No one on Earth (Gabriel and Dresden remix) :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...