Gå til innhold

AMD Turion 64 i butikkene snart?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor mye disse klokker? Og er multiplikator låst oppover? Eller er den åpen?

Om disse klokker skikkelig bra så kan man få se en billig CPU med 1MB Cache og San Diego kjerne på Sokkel 754. Men når jeg snakker om å klokke bra så mener jeg minst 2700-2800MHz for at det skulle vært interessant for min del.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Vet ikke helt dette. Den eneste som ser interessant ut er MT-34. Den er en 25 Watts Turion med 1MB Cache og 1.8GHz. Jeg har søkt litt på Google og det er ikke mye informasjon å finne. Men det virker som multiplikator er låst oppover. Da vil det bli 9x max for MT-34. Da må man opp i 300MHz HTT bare for å greie 2700MHz. + at den nesten koster 2000,- kroner. Nei, jeg synes ikke det er verdt det. Dessuten er det ingen garanti for at den klokker bra.

Slik jeg ser det er det bedre å oppgradere til sokkel 939 om man først skal gjøre noe. Da har man samtidig mulighet for X2 ved en senere anledning.

Dessuten, når det kommer til lav spenning på CPU så så jeg en Turion som kjørte rundt 2GHz på 1.05 Volt. Jeg synes ikke dette er så fantastisk. Om jeg kjører min Newcastle 3400+ på standard hastighet (2400MHz) så kan jeg undervolte den til 1.35 Volt og kjøre den Prime stabilt. Jeg har ikke prøvd på min, men jeg vil tro at om jeg klokker den helt ned til 2GHz så skal det ikke være langt unna at jeg også kan kjøre den på rundt 1 Volt bare. Jeg underklokket en 3400+ i en barebone til en kompis for å få viftestøy bort, og da klokket jeg den vel til 2200MHz og tror det var rundt 1.25 Volt jeg brukte.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd på min, men jeg vil tro at ....

Interessante betraktninger du kommer med her, OcMax.

Jeg vurderer Turion til HTPC bruk, men du mener altså at min Newcastle 1,8GHz kan undervoltes/underklokkes ned til under 30W? Hører veldig gjerne fra deg dersom du har eksperimenter til å underbygge magefølelsen din.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd på min, men jeg vil tro at ....

Interessante betraktninger du kommer med her, OcMax.

Jeg vurderer Turion til HTPC bruk, men du mener altså at min Newcastle 1,8GHz kan undervoltes/underklokkes ned til under 30W? Hører veldig gjerne fra deg dersom du har eksperimenter til å underbygge magefølelsen din.

Bare å teste det. En Newcastle 1.8GHz er en underklokket Newcastle i mine øyne. Og på den hastigheten kan du garantert under-Volte masse. Om du har hovedkort til det. Skulle ikke forundre meg om den der gikk glatt på 1 til 1.2 Volt på den hastigheten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...