Xmir Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Min far har endelig bestemt seg for å skaffe seg adsl.. Det som jeg da lurer på er om han må ha både modem og router, eller om han klarer seg med bare det ene? Han skal ha trådløst nett i huset da han ikke vil legge så mange kabler. Er det noen som har noen anbefalinger å komme med på dette feltet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Han får jo modem\ruter med ADSL-pakken. Om han kan bruke ein trådlaus ruter som erstatning for den du får frå ADSL-leverandøren veit eg ikkje, men du kan kjøpe eit trådlaust aksesspunkt som du kopler til modem\ruter frå leverandør. Der har du titals trådlause tilgangar og vanlegvis 4 hardwire kontaktar (RJ45). Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 han bestemte seg for at han heller ville bestemme selv hvilket modem/router han ville ha, så nei, han får ikke det i pakken. Lenke til kommentar
Gevency Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Det er vel routere med innebygget modem på markedet!? Du må ha begge deler da de har hver sin jobb og utføre. Endret 31. juli 2005 av Gevency Lenke til kommentar
H_S Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Bare pass på at han får tak i et modem som er støtta av de som lever hans ADSL, ellers kan det bli mye extra arbeid vist det oppstår noen feil. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 3com Som denne f.eks... telenor adsl pluss Lenke til kommentar
Urge-Boy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 3comSom denne f.eks... telenor adsl pluss Men trenger du ikke adsl modem i tillegg? Eller er det innebygd ?? Jeg hadde tenkt på dette.. http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...ategory_id=4011 Noen som vet om det vil funke med ADSL abbonement? Lenke til kommentar
robot Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Når jeg bestilte adsl for noen år siden gjennom telenor, så fikk jeg med et adsl-modem. så man trenger ikke å kjøpe adsl-modem i tillegg. Hvis man vil ha ruter så kam man kjøpe det senere. jeg vet ikke hva de andre adsl-leverandørene gjør det, men slik var det hos meg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg hadde tenkt på dette.. http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...ategory_id=4011 Noen som vet om det vil funke med ADSL abbonement? Dette har innebyggd modem og vil fungere, hvilken leverandør skal du bruke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Når jeg bestilte adsl for noen år siden gjennom telenor, så fikk jeg med et adsl-modem. I dag må du kjøpe det hos de fleste leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå