tacomodo Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg har nettopp bestilt nye deler og skal sette sammen en maskin, så lurer jeg på om de gamle Geil PC3200 2x512MB brikkene vil fungere sammen med OCZ PC3200 2x512MB? Jeg vet at man burde ha like par, men kan to par være av forskjellig merke? Lenke til kommentar
kolbjorn Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Bør fungere knirkefritt, det. Men vær obs på at de fleste hovedkort ikke tillater individuell timing-innstillinger pr. minnebrikke, så du må kjøre alle brikkene på samme timinger som den tregeste minnebrukken. Du bør sjekke med f.eks CPU-Z at hovedkortet (BIOSen) gjør dette riktig, og evt. foreta manuell overstyring av timing installingene. Blander du f.eks minne med timing 2,5-3-3-5 med minne som er 2-2-2-6, bør du fortrinnsvis kjøre alle på 2.5-3-3-6. Med andre ord: Dersom du blander raskt og langsomt minne, vil du ikke fullt ut kunne utnytte det raske (og dyre) minnet. En annen mulig ulempe med å blande merker/typer minnebrikker er dersom du skal overklokke minnet, da de ulike brikkene vil kunne ha ulike overklokkingsegenskaper. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Takk for svar! Jeg leste forsåvidt noe om at DFI LanParty nf4 ultra-d kortet ikke støttet dual channel med 4 brukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå