Advancer Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hei, Idag oppdaget jeg at floppy driven min er borte i Windows (XP Pro). Har ikke brukt den på en stund, så har ikke lagt merke til det før nå, da jeg skulle lage en oppstart diskett. Søkte litt rundt og testet å slå av maskinen, ta ut kablene til floppyn, starte opp maskinen, deretter slå av igjen for å koble alt sammen igjen. Selv etter det finner ikke Windows floppyn. Den er ikke i Enhetsbehandling heller. Borte vekk. Noen med gode råd? Har floppyn tatt kvelden og sluttet å virke? Takker for svar. //Advancer PS! Skal teste å putte den i PCn til samboeren senere, etter middag Men inntil da, så håper jeg det kan komme noen gode råd her. edit: Typo Endret 30. juli 2005 av Advancer Lenke til kommentar
schwami Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Sjekk i BIOS at ikke floppy-kontrolleren er deaktivert. Sjekk også at floppy ikke er satt til "none" eller tilsvarende i din bios Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Sjekket og fortsatt alt OK i BIOS. Andre forslag? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hva står den til i BIOS? Og lyser leden foran på floppy ved oppstart (kort tid), eller lyser den hele tiden? Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Vel, beklager sen oppdatering av problemet mitt. Jeg tok å kjørte en Default Settings i BIOS, og næmmen, ved boot så lagde den lille klumpen en lyd og lyset var tilbake i den Da var problemet løst Takk for svarene! //Advancer edit: typos (as usual) Endret 11. august 2005 av Advancer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå