ronaldb Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Er det noen som har erfaring med, eller tips, angående å bruke Innovatek InnovaCool rev. 3.0 på Intel P4 socket 478? Jeg har lyst å prøve, men den medfølgende gizmoen for å feste kjøleplata ser ikke ut til å kunne brukes direkte på P4. Ronald Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 den passer bare på socket a og fcpga. danger den kommer i p4 versjon. har maze 3 på min p4 2,0@2,6. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 joa bra kjøler er d , men villa ha vudert andre alternativ som Maze3 eller ein kjøler fra swiftec ... desse benytter de 4 hullene rundt cpu'en slik at den er bettre festa ... kjølaren du har sett på no bruker kunn de 6 pinnene rundt soklen til å holde kjølebloka på plass , å eg har hørt flere som rett å slett har festet sin kjøler så hart at de har butt av de 6 pinnene rundt soklen ... ikkje så alt for morrsomt , at eg selv meinr d at maze3 & swiftec er bedrekjølere , men dette kan variere fra person til person som tester dem ... hadde eg ært deg så hadde valget falt på maze3 siden den benytter alle 4 hull rundt cpusoklen + at det er 1/2 Nippler til å koble til slangene med i motsettning til 3/8 og paraflex kobling på Swiftec , noe som kan skape litt problem sidan det kan skape problem vist du planlegger å ha vannkjøl GPU i framtida Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 innovacool v3.0 passer til P4 du må bare ha denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=INNOVACOS478 Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Unnskyld meg, men når innovatek blokka koster 795,- + festemekanismen til P4 som sikkert ligger på 100-200 kroner, så tror jeg heller jeg ville gått får en Maze 3 til 450,- + P4 adapter. Noen som vet hvorfor innovateken er så dyr? Lenke til kommentar
ronaldb Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Takker for svar. Det kan se ut som jeg havner på en Maze-blokk, og så mekke resten selv. Spennende, dette her. Jeg er ikke nødvendigvis på jakt etter å overklokke mest mulig, men mer interressert i å få maskinen så stille som mulig. Utforsker forskjellige løsninger for kjøling av vannet. Jeg kjører forøvrig min P4 Northwood 1600 på ca. 1850MHz med standard boxed-vifte. Kjørte den på like over 2GHz med litt oppjustert Vcore. Utrolig CPU. Hmm. En tanke fòr gjennom hodet mitt: En ekstra kjøleblokk med et peltier-element for å kjøle ned vannet det lille som trengs? Det må utforskes. Mulig at tanken burde dratt gjennom likevel, og ikke stoppet lenge nok til at jeg husket den.... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå