troutmaster Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Tenkte å lage en tråd hvor folk kan poste hvis linja faller ut. Akkurat i skrivende stund har jeg selv store problemer. Kan ikke ringe ut og folk kan ikke ringe inn. Dette startet i dag. Har satt adapteret både foran og bak min 3com router og har fått den til å fungere som den skal. Så jeg er rimelig sikker på at problemet ikke ligger hos meg. Hadde derfor vært fint med input fra andre som opplever problemer, slik at man kan slå seg til ro med at problemet ligger hos televoip og ikke hos en selv. Da slipper man å gå inn og herje med konfigurasjonene av både adapter og router. Det er jo for dårlig at de ikke har driftsstatus på systemet deres. Så hvis det har fungert, og så plutselig stopper å fungere, ja skriv det da i denne posten. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Fremdeles store problemer med Televoip. Nå kan folk ringe inn, men selv kan jeg bare ringe ut i 8 sekunder om gangen!? Ikkke mulig å komme frem på support på tlf. Og ja, jeg må bruke mobil, for televoip svarer ikke kundene sine i løpet av 8 sekunder . Mail til support avdelingen svarer de heller ikke på. Dette er jo bare vanvittig dårlig av dem. Er det virkelig ikke flere som har dårlig erfaring med dette, etter min mening; søpplete produktet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det du beskriver høres ikke ut som driftsproblem, men heller noe konfigurasjonskluss som supporten deres må ordne på. Hvis du faktisk får summetone og får ringt ut, så er nok ting i orden på din side. -Stigma Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Det du beskriver høres ikke ut som driftsproblem, men heller noe konfigurasjonskluss som supporten deres må ordne på. Hvis du faktisk får summetone og får ringt ut, så er nok ting i orden på din side. -Stigma Finner en slags trøst i ditt svar. Merkelig aktør dette her. Tenkte at siden jeg ikke når frem hverken på mail eller tlf til deres support system, at jeg skulle teste om ikke deres salgs avdeling var mer på hugget på å svare. Det bruker å være sånn. Men sånn er det ikke hos Televoip. Kommer ikke frem der heller. Og jeg som hadde gledet meg til å komme med noen syrlige kommentarer på at de var raskere til å svare på forespørsel om salg en support. Ikke en gang den gleden ville de gi meg Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) TeleVoIP har svart raskt de gangene jeg har ringt de. Kanskje de f.eks. er plaget av sykdom/ferie og stor pågang?? Liker å la tvilen komme tiltalte til gode. timtowtdi Edit: hehe "plaget av ferie .. jojo " Endret 2. august 2005 av timtowtdi Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Endelig svarte Televoip support. Deres forslag til løsning var å oppgradere firmwaren. Greit nok det, men fikk ikke adapteret til å oppgradere seg til siste ver. av firmwaren med deres TFTP. Og deres HTTP oppdatering har jo heller ikke fungert, siden adapteret ikke har gjort oppdateringen av seg selv. Etter søking på nett, fant jeg at mange mener at TFTP oppdatering ikke er like stabilt som ved HTTP. Siden adapteret ikke har vist noen tegn til å ville oppdatere seg ved bruk av Televoips HTTP, valgte jeg å sette HTTP server til; http://gs-firmware.gratissip.dk/firmwares/latest/ . Da oppgraderte den seg med en gang til siste version av firmware(1.0.6.7), og problemet mitt ble dermed også løst. Den eneste forandringen jeg gjorde for å få adapteret til å fungere som det skulle etter oppdateringen var å sette Caller Id Scheme fra Bellcore til ETSI-FSK. Etter det har alt fungert som det skal. Det skal ikke være lett, men det er morro når man endelig får det til. Lenke til kommentar
Rankin Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det man skal være klar over når det gjelder TFTP er at protokollen er halvduplex. Dette vil føre til at du får 512 byte pr rooundtrip. Hvis du da har en RTT på 150 ms så vil du få en maks overføringshastighet på 3.2kB/s. Det er ikke sikkert at TFTP overføringe ikke fungerte, men at du ikke ga den nok tid Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Televoip er nede hos oss nå i Porsgrunn.Hva er deres status? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Greit med en tråd der TeleVoIP status kan sjekkes. Linja mi har vært nede lenge idag, og er akkurat kommet tilbake. Grandstreamadapteret har blinka rødt lenge. Har av og til problemer med å kunne ringe ut. Noen forslag til å rette på det? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 det virker igjen her og,tror ikke det er noe du kan gjøre.bare håpe på det beste? Lenke til kommentar
ktrmc Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Greit med en tråd der TeleVoIP status kan sjekkes. Linja mi har vært nede lenge idag, og er akkurat kommet tilbake. Grandstreamadapteret har blinka rødt lenge. Har av og til problemer med å kunne ringe ut. Noen forslag til å rette på det? Hadde samme problem med televoip ikveld... Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Televoip har kommet med firmware upgrade. http://www.televoip.no/telefoni/dokumentas...g_HandyTone.pdf Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Innkommende feil hos Televoip igjen.Lurer på om vi skal bytt leverandør eller gå til fast telefon igjen. Lenke til kommentar
albe Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg savnet egentlig et eget brukerforum for televoip jeg. Enten "offisielt" slik som Telio har, eller et ouffisielt hvor brukerne kan hjelpe hverandre og dele erfaringer. Noen som vet om noe slikt? Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har benyttet telio i ca 1,5 år og har aldri opplevd noen større problemer, foruten di som er selvpåført Anbefaler alle som skal bytte til ip-telefoni å bytte til en _SERIØS_ leverandør, ala telio. (ja vet denne tråden ikke er om telio) Lenke til kommentar
albe Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 de har ikke. Kanskje vi skulle opprette et uoffisielt diskusjonsforum for televoip-brukere på eget initiativ? Man trenger jo ikke en fancy web-side. Det holder med et forum. Men det største problemet er kanskje å informere og samle mange brukere/administratorer der? Lenke til kommentar
albe Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 lage en her? Jeg tenkte egentlig på et frittstående forum jeg. Tror ikke HW.no er interessert i en så spesiell kategori basert på en spesiell leverandør. Så jeg tenkte på et annet domene, et helt nytt, ferskt diskusjonsforum. Jeg kunne godt sette det opp på domenet/webhotellet mitt, og se om det er noe interesse for det. Blir det mye trafikk der, så kan man sikkert flytte det til et eget domene senere. Men hvis vi skulle gjøre noe slikt, er det kjekt å vite at det ikke er et annet forum som televoip-brukere allerede bruker til dette formålet. Og det hadde vært fint å vite at det var endel brukere som var interresert i å være aktive (kanskje også være moderatorer) på et slikt forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå