Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernstyring av pc


Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips angående fjernstyring av pc for brukerstøtte?

 

Min farfar har litt problemer med pcen om dagen, siden han bor 160km unna så kan jeg ikke bare stikke innom etter jobb. Så jeg trenger en måte jeg kan koble meg på over internett.

 

Vi har begge XP så MS egen "remote desktop" er jo en mulighet men da må jeg "gjete" ham gjennom oppsettet over telefon og det vil jeg gjerne slippe. Ideelt sett så vil jeg kun sende ham en .exe fil som han bare kan starte uten videre. Helst et program som slår seg av helt nå vi er ferdige (utelukker vel alle rootkits ;) )

 

 

Han kobler til nett via modem så båndbredden er noe begrenset.

 

Jeg har så vidt vært borti pcanywhere, vil det duge til dette formålet? Det viktigste er at klientsiden(altså farfar) kan forhåndskonfigureres.

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æh, ta også bruk Remote Administrator. Har brukt det i mange år nå, og har aldri hatt noe problem med det.Enkelt å installere, bare kjøre setup og velge ett passord.

 

Programmet henter du på www.radmin.com

Det er 30dagers prøvetid på programmet, så hvis du har tenkt til å bruke det lenger får du kjøpe det.

 

Når programmet er installert på server-siden, står ip-adressa nede i høyre hjørnet som en stor R. Her kan farfar lese av ip-adressa si til deg :)

 

Vet ikke åssen det funker når han har modem, men du skal nok greie å se skjermen hans.

 

*fjernet noe med "key"*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...