Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan skal instillingene være? modem->ruter->PCr

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Noen som veit hvordan alle instillingene skal være får at jeg kan bruke nettverks skriveren på alle PC'ene?

Og bare ha brannmuren på ADSL modemet på så jeg kan åpne portene jeg vil til spill.

post-61-1122734191_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

De har det, men jeg vil at modemet skal være brannmuren og routeren bare skal dele internetten.

Som det er nå har alle internett, men ingen får tak i skriveren eller får hosta brett på f.eks warcraft 3.

post-61-1122741095_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Har samme routeren som deg. Har du prød å oppdatere firmware og sette "Operating Mode" i "Advanced Routing" til "Gateway"?

Edit: I security kan du sette firewall fra "Enabled" til "Disabled" :D

Virka ikke

Lenke til kommentar
De har det, men jeg vil at modemet skal være brannmuren og routeren bare skal dele internetten.

Som det er nå har alle internett, men ingen får tak i skriveren eller får hosta brett på f.eks warcraft 3.

Her står som sagt alle maskinene i et nett etter brannmur i router/modem, så det er nok oppsette av skriver, eller PCene som skal bruke skriveren som er feil.

For å få hostet noe som helst etter router/modemet ditt, må du åpne porter i begge for folk som kobler segt til din eksterne ip havner inn på din maskin! :thumbup:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet-nQdjz0

Her står som sagt alle maskinene i et nett etter brannmur i router/modem, så det er nok oppsette av skriver, eller PCene som skal bruke skriveren som er feil.

For å få hostet noe som helst etter router/modemet ditt, må du åpne porter i begge for folk som kobler segt til din eksterne ip havner inn på din maskin! :thumbup:

Skriveren virka visst fint når jeg starta den på nytt...

Men jeg får ikke hosta noen kamper enda. Skal jeg opne portene med 10.0.0.x adressa fra modemet eller 192.168.1.xxx som den tråløse routeren har?

Hvis jeg for eksempel har 10.0.0.1, 10.0.0.2, 10.0.0.3 fra modem og 192.168.1.101, 192.168.1.102, 192.168.1.103 fra router, så trur jeg ikke 10.0.0.1 er til den samme PC'n som 192.168.1.101.

Og da får jeg ikke opna så riktige porter er opna på riktig IP så lett.

Jeg er dårlig til å forklare :roll:

PS: veit det er en litt gammel tråd men jeg ga opp sist gang og vil prøve på nytt nå :p

Edit: Klarte det endelig nå :D

Resatte modemet og routeren, så opne porter på routeren med 192.168.x.xxx adressa og 10.0.0.2 på modemet. Velsig lett når du først klarte det...

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...