Sjefern Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Acer Travelmate er jo på tilbud på netshop nå. Impulsiv som jeg er trykket jeg på "kjøp". Samboeren har masa om en bærbar maskin i lange tider nå. Egentlig har jeg ikke så greie på bærbare maskiner men jeg leste på hardware.no at dette er en "grei nok" spillemaskin. Men så lurer jeg på et par ting. Kan jeg overklokke cpu på denne maskinen uten å flashe bios? Er det sant at en 1.6Ghz mobile cpu yter like godt som en 2.7Ghz stasjonær cpu? Samboeren vil spille Sims2 i minimum 1152*864 og full eyecandy. Vil denne maskinen klare dette? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 det er jeg sikker på at den kan Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Det var jo hyggelig å høre Men hva med de andre spørsmålene mine? Er denne pcen mulig å overklokke uten å flashe bios og er det sant at en 1.6Ghz mobile cpu yter like godt som en 2.7Ghz stasjonær cpu? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Er denne pcen mulig å overklokke uten å flashe bios. - Fraråder deg å klokke en bærbar, men litt skal vel kunne gå ann. og er det sant at en 1.6Ghz mobile cpu yter like godt som en 2.7Ghz stasjonær cpu? - Yes. Det stemmer. Men det gjelder kun "vanlig" bruk, ikke rendring og encoding. Endret 30. juli 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Bruker man ikke rendering når man spiller da? Vil det da være mulig å spille sims2 på full eyecandy? Hvorfor frarådes det å klokke en bærbar? Stilles ikke viftehastigheten automatisk når cpu blir varmere? Lenke til kommentar
640x480 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg spiller jaffal UT04 på maks grafikk i 1680x1280, samt Dawn of War i 1280x1040 med maks grafikk uten problemer, et par loading hopp i børjan på begge bare, men det går fort over :-) Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Sjefern, denne maskinen holder i lange baner for å spille nye spill. Jeg har selv 8104 med en M745 prosessor som kjører på 2.4 ghz. (dvs, tatt ut M760 prosessoren), MEN, det er samme grafikkort, og jeg har bare bra erfaringer med ytelse... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Hehe. Ok da Det ligger bare i "barnelærdommen" at intel og lav mhz ikke er en god ting. Men hvis dere alle sammen mener at denne maskinen holder til nye spill så skal jeg slutte å mase Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Hmmm... Nå er jo selvølgelig travelmate 8103 på tilbud til 1495,- kr mere enn jeg betalte for min 8101 da. Er den veeeldig mye bedre? Er den verdt 1495,- ekstra? Bør jeg bytte inn min 8101 til 8103? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6321 Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Fikk 8101 i dag Er det normalt at den blir så varm? Pekebrettet var varmt, og dvden kokte etter å ha spilt en film i en time. Den var også veldig varm under... Og er det en mus dere vil anbefale for laptop maskiner til gaming og som ikke er alt for dyr? (300-400 kr) Endret 1. august 2005 av Øivind Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg syns også utseendet var litt dårlig... Har på maks men start knappen og logg av knappen ser f.eks ikke så bra ut... Ser litt sakronglete ut Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 *kremt kremt* Prøver å ta over tråden min Øivind? Men til gaming kan jeg bare anbefale mx518 Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Okay. Den er jo så treg også.... Har jeg fått en defekt versjon eller hva? Den skal jo være raskere enn den jeg skriver på nå, men denne er mye raskere... Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hmmmm.... Maskinen hang seg totalt når jeg skulle spille cycling manager, både bildet og lyden. Bråkte noe enormt og fikk ikke startet en etappe en gang. Må jo være noe galt med pcen jeg har fått. Trodde denne skulle være mye bedre til spill enn den stasjinære med geeforce 2 kort Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Nå får jeg slutte å klage... Jeg er egentlig veldig fornøyd . Den er rask som bare det, men har ikke fått testet den i spill( bortsett fra i cym da den hang seg, men det kan godt ha noe med spillet å gjøre). Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) det vanligste "problemet" med "ferdige" bærbare (fast konfigurasjon) er at når det står 40 GB, 60 GB, 80 GB osv så er det nesten ALLTID 4200 RPM harddisker. Ofte i hvert fall. Det er BETYDELIG forskjell om man bytter om til en 7200 RPM harddisk (husk at dette er 2,5" disker). Dette gjelder selvfølgelig ikke FPS i spill osv men generell bruk. Kjørte en demo engang med to forskjellige harddisker i en Acer TM 800 serie. Dette var 40 GB 4200 RPM og 40 GB 7200 RPM harddisker. Begge helt like fra Ghost image. Jeg tok tiden fra den ble skrudd på til Windows + en hel del programmer som med vilje var plassert i oppstart-mappen var ferdig å laste (til HD-lampen sluttet å "lyse") Kjørte testen to ganger med ganske like resultater. 4200 RPM harddisk : 90-92 sekunder 7200 RPM harddisk : 59-62 sekunder Nå kan det være at Acer hadde kjøpt inn en stor batch med "eldre" harddisker med lavere tetthet osv på HD-platene internt, men dette var likevel meget stor forskjell. Kommer vel kanskje IDE disker med 10000 RPM snart (?) Håper det. EDIT: så at den trådstarter linket til hadde 4200 RPM HD. Endret 2. august 2005 av lohelle Lenke til kommentar
larsmagn Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Lurte bare på en liten kjapp ting. Jeg har kjøpt Acer 8101 som dere snakker om her, men ikke fått den levert. Er det noen som har kontroll på hvor viktig det ev. vil være å kjøpe garantien til Acer? Acer Ikke meningen å ta over tråden, bare lurte siden dere er i samme båt. Endret 2. august 2005 av larsmagn Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Nå har maskinen kommet i hus ja Må si meg veldig fornøyd egentlig. Innstallerte Sims2 med university tilleggspakken og satte alt på "high" og kanteutjevningen på nest best. Ingen tegn til hakking. Merker at det er litt lengere oppstarthastighet på windows og programmene den skal starte opp men ikke i nærheten av dobbelt så lang tid. Skal se om jeg gidder å måle en gang Samboeren sitter inne i stuen å skryter av tastene på den her nå. Så jeg skjønner ikke hva hardware.no klaget på de for. Den ekstragarantien som Acer tilbyr er vel ikke så veldig nøye å ha. Jeg tok den ihvertfall ikke. Kjøpsloven i norge er ganske streng og Netshop er jo ikke akkurat kjent for å være vanskelige med returer eller reprasjoner av produktene de har solgt. Endret 3. august 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det har seg at pcen blir varm på mousepad og under dvdrom. Dessuten blir det så varmt at lakken misfarges under cpukjøleren. PS. MX518 er no dritt. (MIN MENING) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå