tacomodo Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg må undres. Jeg har sett at det anbefales svindyre PSU'er i øst og vest om man skal kjøre det og det oppsettet, men ligger det egentlig noe i dette? Personlig har jeg kjørt et utall systemer med helt standard psu som fulgte med diverse billige kabinetter. Jeg har somregel hatt 2+ harddisker, alltid nest beste skjermkorttype (i allefall i det øvre sjiktet), 2 CD/DVD, lydkort, nettverskort, firewire ipod, usb skriver, kamera og andre duppeditter. Alt dette har vært koblet opp og fungerer fint uten noe problemer (maskinen står også på 24t i døgnet). Så jeg lurer fælt på om ikke anbefalinger og hyping on psu bare er for å få solgt mer, men at man slettest ikke trenger det. Hva tror folket? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 det er jo "selfølgelig" ikke et must å kjøpe en dyr PSU, men de fleste av de som anbefales, har som regel blitt testet av div. folk ¨. eks: OK.no.. Ettersom nåtidens systemer blir større/sterkere, øker jo også nødvendigheten for kraftigere PSU'er, som kan levere stabile spenninger, og holde selv de mest krevende systemene igang 24/7. men om du derimot har et mindre/eldre/ikke fult så krevende system, holder det jo i massevis med en billig PSU, noe àla det som følger med eks: Chieftec. ..... men for all del... styr unna Q-tec de har et rykte på seg for å levere ustabile spenninger, som igjen kan hjelpe til å kortslutte _hele_ systemet ditt... det er også nevt noen Q-tec PSU'er som har "eksplodert" hvor vidt dette er sant vet ikke jeg.. så til med at mange anbefaler "store sterke"(dyre) PSU'er til folk som skriver at de har et lite system.. det vil for mange virke som overkill, men sånn jeg ser på det: Tenk på det som en invistering for fremtiden! Du skal sikkert ha deg et nyere system en gang senere, og da slipper du jo utgiften for å kjøpe enda en PSU...(såfremt standaren ikke endres drastisk de neste årene.. noe jeg tror den ikke kommer til å gjøre ) Håper dette klarnet opp i _noe_ av det du spurte om, også er det opp til noen andre å korrigere/fylle inn det jeg ikke nevte... -->ZeS<-- over og ut! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det enkle er ofte det beste, mine 300w "følge med billig kabinett" har alltid dratt mine rimelig strømgjerrige deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå