gustav Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Har du kunnet oppdatere firmware uten at filene har blitt slettet på din micro? Gikk helt smertefritt fra 1.00.06 til 1.01.03 i mine dager med Micro. Javel, men da jeg i sin tid oppgraderte firmware, fra det som var på spilleren da jeg kjøpte den, til versjon 1.11.01, formaterte den samtidig spillerens hd. Hmmm, dette kan muligens skyldes at det var 2-serien som var installert, men det tviler jeg på. Fikk en advarsel om at alt innholdet ville bli slettet. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har du kunnet oppdatere firmware uten at filene har blitt slettet på din micro? Gikk helt smertefritt fra 1.00.06 til 1.01.03 i mine dager med Micro. Javel, men da jeg i sin tid oppgraderte firmware, fra det som var på spilleren da jeg kjøpte den, til versjon 1.11.01, formaterte den samtidig spillerens hd. Hmmm, dette kan muligens skyldes at det var 2-serien som var installert, men det tviler jeg på. Fikk en advarsel om at alt innholdet ville bli slettet. Mulig at siden 1.11.01 var en ganske radikal oppdatering, der mye av måten spilleren bruker batteriet på, ble spilleren formatert allikevel. Det er i tilfelle et unntak. Som regel skal oppdatering fra 1.x til 1.y gå uten formatering. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Skal fatte meg i korthet. larsjh du skjønner fortsatt ikke. Alt fungerer som før med ny firmware og det er ingen problemer. Man kan bruke de programmene man vil for å overføre. Skal man oppgradere firmware ved en senere anledning til 1.1 o.s.v. ja da må man formatere akkurat på samme måte som 2 versjonen. Som sagt du lager ett stort problem ut av noe som ikke er det. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Nå synes jeg du vrir det litt vekk her. Jeg har da aldri sagt at spilleren ikke fungerer. Jeg droppet å bruke det som et argument at du begrenser overføringen til et fåtalls program. Jeg har da forstått disse tingene, hvorfor da dra dem opp igjen, for ikke å si i det hele tatt? Hele den forrige posten var til for å få deg til å forstå forskjellen - at nr 2 ikke nødvendigvis betyr "nyere" og "oppdatert", men har sin egen funksjon - nemlig å tillate bruk av DRM-filer. I tillegg var det en god del tull som ikke har særlig mening. Og jammen har jeg ikke fått kuttet bort en god del av det tullet når du nå må gå tilbake til de argumentene for å ha noe å si. Nå er vi nede på om to reformateringer på kort tid for svært lite er et problem eller ikke. Fremgang! Du synes ikke det er problematisk - som sagt er det flott for deg. Men la nå meg advare for andre som føler - lik som meg - at det er unødvendig mye jobb for å få økt funksjonalitet i en liten stund. Da tenker jeg vi legger den død, siden du tydeligvis er tom for ytterligere kverulering. Endret 11. september 2005 av larsjh Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nå synes jeg du vrir det litt vekk her. Jeg har da aldri sagt at spilleren ikke fungerer. Jeg droppet å bruke det som et argument at du begrenser overføringen til et fåtalls program. Jeg har da forstått disse tingene, hvorfor da dra dem opp igjen, for ikke å si i det hele tatt? Hele den forrige posten var til for å få deg til å forstå forskjellen - at nr 2 ikke nødvendigvis betyr "nyere" og "oppdatert", men har sin egen funksjon - nemlig å tillate bruk av DRM-filer. I tillegg var det en god del tull som ikke har særlig mening. Og jammen har jeg ikke fått kuttet bort en god del av det tullet når du nå må gå tilbake til de argumentene for å ha noe å si. Nå er vi nede på om to reformateringer på kort tid for svært lite er et problem eller ikke. Fremgang! Du synes ikke det er problematisk - som sagt er det flott for deg. Men la nå meg advare for andre som føler - lik som meg - at det er unødvendig mye jobb for å få økt funksjonalitet i en liten stund. Da tenker jeg vi legger den død, siden du tydeligvis er tom for ytterligere kverulering. Hvorfor advare mot bedre funsjonalitet på spiller? Creative har ikke lansert noe ny firmware uten drm tviler på at de vil gjøre. Blir nok oppgradering av 2 versjonen. Til det motsatte er bevist... altså må du vente til de lanserer ny firmware og det kan jo ta tid. Tviler på at det tar en liten "stund" som du sier selv. Når jeg har sagt ting så har det vært fakta basert på mine erfaringer med spilleren. Så er vel mere du som har kverulert med å komme med påstander om ditt og datt uten å ha produktet en gang. Ved alle firmware oppgraderinger så blir alt slettet. Så da må du nesten advare mot det hvis det kommer versjon 1.1 f.eks. Som sagt du lager ett problem av noe som ikke er det. Men hvor mye jobb er det egentlig å legge inn musikken? Jeg har alt på disk så tar meg 15 min å få alt tilbake. Bare ett eksempel. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Hvorfor advare mot bedre funsjonalitet på spiller? Creative har ikke lansert noe ny firmware uten drm tviler på at de vil gjøre. Blir nok oppgradering av 2 versjonen. Til det motsatte er bevist... altså må du vente til de lanserer ny firmware og det kan jo ta tid. Tviler på at det tar en liten "stund" som du sier selv. Når jeg har sagt ting så har det vært fakta basert på mine erfaringer med spilleren. Så er vel mere du som har kverulert med å komme med påstander om ditt og datt uten å ha produktet en gang. Ved alle firmware oppgraderinger så blir alt slettet. Så da må du nesten advare mot det hvis det kommer versjon 1.1 f.eks. Som sagt du lager ett problem av noe som ikke er det. Men hvor mye jobb er det egentlig å legge inn musikken? Jeg har alt på disk så tar meg 15 min å få alt tilbake. Bare ett eksempel. Uff. Må jeg ta det igjen? Oppdatering fra 1.x til 1.y vil IKKE (i normale tilfeller, gustav hadde jo et unntak) formatere harddisken. Hvorfor advare mot bedre funksjonalitet? Vel, ettersom den samme dukker opp om ikke lenge i en 1.x-versjon. Hvordan jeg kan si det? Microens FW er blitt oppdatert på følgende datoer: 12.12.04 28.12.04 05.02.05 18.02.05 10.03.05 11.03.05 06.06.05 01.07.05 To av disse er oppdateringer av PFS-FW. Det beryktede problemet med at batteriet tømmer seg er til dags dato ikke rettet i PFS-FW. Jeg trenger ikke eie spilleren for å mene at reformatering er et unødvendig onde. Alle datamaskiner har ikke usb 2.0 og om de skal kjøre inn 20 GB med musikk vil det ta en tanke lenger enn et kvarter. Du må se det fra flere perspektiv, ser du. Endret 11. september 2005 av larsjh Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Etter så sinnsykt masse kverrulering og "eg har rett og du har feil" så lurer eg rett og slett på en heilt enkel ting: Får eg nokon tilbakegang eller mister eg nokre funksjonar ved å skifte ut FW 1 til 2? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Etter så sinnsykt masse kverrulering og "eg har rett og du har feil" så lurer eg rett og slett på en heilt enkel ting: Får eg nokon tilbakegang eller mister eg nokre funksjonar ved å skifte ut FW 1 til 2? 1. Du kan bruke flere programmer til å overføre filer med. 2. Når du legger inn musikk kan du se dem som mappe istedenfor enkeltfiler. 3. Menyene på spiller blir noe forbedret. 3. Batteritid? driver å sjekker ut om det er blitt forberedet. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Da har jeg et spørsmål til den nye FW som så heftig diskuteres i her. Slik jeg har forstått det får man når man legger inn denne FW2 muligheten til å åpne spilleren i "my computer" og browse den der. Slik man kan med f.eks en ekstern harddisk. Stemmer dette? Hvis dette stemmer hvordan er det da meningen at man skal sortere musikken? Det som hadde vært best etter min mening hadde vært dersom jeg kunne sortere den i mapper. Slik at det først er en mappe for artist, og deretter en mappe innenfor artist mappen som viser ett album. Altså: Artist > Album > Sangfiler. Slik at når jeg starter spilleren og åpner "artist" vil artistene bli sortert utifra hvilke mapper de ligger i. Når jeg har valgt en artist mappe vil jeg få fram en album mappe. Slik var mulig på min tidligere spiller (iriver.) Dette var faktisk mye mer praktisk enn at spilleren automatisk skal sortere filene i "mapper" inne på spilleren utifra informasjon den finner på filene. Er det jeg beskriver mulig med den nye firmwaren? Eller er det bare å slenge alle filene rett inn på "X:\" ? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Da har jeg et spørsmål til den nye FW som så heftig diskuteres i her. Slik jeg har forstått det får man når man legger inn denne FW2 muligheten til å åpne spilleren i "my computer" og browse den der. Slik man kan med f.eks en ekstern harddisk. Stemmer dette? Hvis dette stemmer hvordan er det da meningen at man skal sortere musikken? Det som hadde vært best etter min mening hadde vært dersom jeg kunne sortere den i mapper. Slik at det først er en mappe for artist, og deretter en mappe innenfor artist mappen som viser ett album. Altså: Artist > Album > Sangfiler. Slik at når jeg starter spilleren og åpner "artist" vil artistene bli sortert utifra hvilke mapper de ligger i. Når jeg har valgt en artist mappe vil jeg få fram en album mappe. Slik var mulig på min tidligere spiller (iriver.) Dette var faktisk mye mer praktisk enn at spilleren automatisk skal sortere filene i "mapper" inne på spilleren utifra informasjon den finner på filene. Er det jeg beskriver mulig med den nye firmwaren? Eller er det bare å slenge alle filene rett inn på "X:\" ? De blir sortert etter album sånn som du overfører dem. Så kan du igjen sortere f.eks. artist etterpå på spiller. Vet ikke om går med my computer enda, men skal teste og gi beskjed. Men etter det jeg husker så går du via mediasource, mediaplayer eller den siste programvaren som fulgte med spiller. Spilleren dukker jo opp som egen mappe på explorer uansett. Så det er bare å teste ut. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Da har jeg et spørsmål til den nye FW som så heftig diskuteres i her. Slik jeg har forstått det får man når man legger inn denne FW2 muligheten til å åpne spilleren i "my computer" og browse den der. Slik man kan med f.eks en ekstern harddisk. Stemmer dette? Hvis dette stemmer hvordan er det da meningen at man skal sortere musikken? Det som hadde vært best etter min mening hadde vært dersom jeg kunne sortere den i mapper. Slik at det først er en mappe for artist, og deretter en mappe innenfor artist mappen som viser ett album. Altså: Artist > Album > Sangfiler. Slik at når jeg starter spilleren og åpner "artist" vil artistene bli sortert utifra hvilke mapper de ligger i. Når jeg har valgt en artist mappe vil jeg få fram en album mappe. Slik var mulig på min tidligere spiller (iriver.) Dette var faktisk mye mer praktisk enn at spilleren automatisk skal sortere filene i "mapper" inne på spilleren utifra informasjon den finner på filene. Er det jeg beskriver mulig med den nye firmwaren? Eller er det bare å slenge alle filene rett inn på "X:\" ? De blir sortert etter album sånn som du overfører dem. Så kan du igjen sortere f.eks. artist etterpå på spiller. Vet ikke om går med my computer enda, men skal teste og gi beskjed. Men etter det jeg husker så går du via mediasource, mediaplayer eller den siste programvaren som fulgte med spiller. Spilleren dukker jo opp som egen mappe på explorer uansett. Så det er bare å teste ut. Jeg føler meg misforstått og glemmer hele greia. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Får min Zen Sleek i mårra Så på pakkesporet ! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Da har jeg et spørsmål til den nye FW som så heftig diskuteres i her. Slik jeg har forstått det får man når man legger inn denne FW2 muligheten til å åpne spilleren i "my computer" og browse den der. Slik man kan med f.eks en ekstern harddisk. Stemmer dette? Hvis dette stemmer hvordan er det da meningen at man skal sortere musikken? Det som hadde vært best etter min mening hadde vært dersom jeg kunne sortere den i mapper. Slik at det først er en mappe for artist, og deretter en mappe innenfor artist mappen som viser ett album. Altså: Artist > Album > Sangfiler. Slik at når jeg starter spilleren og åpner "artist" vil artistene bli sortert utifra hvilke mapper de ligger i. Når jeg har valgt en artist mappe vil jeg få fram en album mappe. Slik var mulig på min tidligere spiller (iriver.) Dette var faktisk mye mer praktisk enn at spilleren automatisk skal sortere filene i "mapper" inne på spilleren utifra informasjon den finner på filene. Er det jeg beskriver mulig med den nye firmwaren? Eller er det bare å slenge alle filene rett inn på "X:\" ? De blir sortert etter album sånn som du overfører dem. Så kan du igjen sortere f.eks. artist etterpå på spiller. Vet ikke om går med my computer enda, men skal teste og gi beskjed. Men etter det jeg husker så går du via mediasource, mediaplayer eller den siste programvaren som fulgte med spiller. Spilleren dukker jo opp som egen mappe på explorer uansett. Så det er bare å teste ut. Jeg føler meg misforstått og glemmer hele greia. *Use subscription-based online music services *Enjoy seamless support with any computer running Microsoft® Windows Media® Player 10 and Windows® XP - no drivers or software needed *Use the drag-and-drop method to transfer songs or files to your player through Windows Explorer *Use Auto Sync in Windows Media Player 10 to synchronize your player with your music library and playlists Tatt fra creative sine sider. Tror det svarer på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tror han spør om man kan ordne sitt eget mappesystem, eller om spilleren sorterer etter ID3-tags. Sistnevnte er vel tilfellet. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Weee!! Har nett henta Sleek'n min (L) Men et par spørsmål: -Første gongen, bør eg ladde den heilt opp og heilt ned igjen? -Kor lenge bør den stå på ladding første gongen? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Weee!! Har nett henta Sleek'n min (L) Men et par spørsmål: -Første gongen, bør eg ladde den heilt opp og heilt ned igjen? -Kor lenge bør den stå på ladding første gongen? Gratulerer Den skal være fulladet etter 2 timer, og det er alltid en fordel å spille batteriet tomt første gangen. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Weee!! Har nett henta Sleek'n min (L) Men et par spørsmål: -Første gongen, bør eg ladde den heilt opp og heilt ned igjen? -Kor lenge bør den stå på ladding første gongen? Lad den helt opp og helt ned første gangen. Jeg lot den stå over natta. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har endelig henta min sleek nå Sitter å laster opp musikk på den mens jeg lader den ! Blir digg å bruke den skikkelig. Prøvde et par låter. God kvalitet ! Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Men en ting jeg lurer på. Om jeg skal koble Sleek'n opp mot en annen pc, feks en laptop. Må jeg da installere alt fra cd'n på nytt da? eller dukker den opp som en harddisk? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tror han spør om man kan ordne sitt eget mappesystem, eller om spilleren sorterer etter ID3-tags. Sistnevnte er vel tilfellet. Så kort kan det også skrives. Var det jeg mente ja. Selv har jeg spilleren og vet at sistnevnte er tilfellet, men det jeg lurer på er om man på den nye firmwaren også kan benytte seg av førstnevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå