Gå til innhold

Oppgraderer til AMD 64. Skal jeg beholde AGP?


Anbefalte innlegg

Hei! Vanskelig å lage en passende emnetittel, men den beskriver saken min delvis :p

 

Jeg har nå en HP Pavilion A420 med socket a hovedkort.

Har stappet inn mitt radeon 9800Agp og 1024pc3200 Twinmos ram.

 

Dette har vært en god maskin, men i sommer har jeg slitt veldig med varme, på tross av ekstra kabinettvifte. Spesielt i BF2 får jeg artifacts. Det hjelper litt å ta av sidedøra, og sette en bordvifte mot skjermkortet.

 

Derfor bestemte jeg meg nå for å skifte til et større kabinett. Har falt for CoolerMaster Cavalier.

Det går visst med både ATX og microATX hovedkort i dette kabinettet. Men jeg er usikker på om hovedkortet mitt passer allikevel. Det er et Asus A7V8X-LA

LA på slutten er pga. modifisering til HP :roll: Låst BIOS, og det støtter maks PC2700.

 

Blir vel da nytt hovedkort og. Er vel greit med socket 939?

Jeg lurer fælt på om jeg skal kjøpe et hovedkort med AGP eller PCI-E.

Radeon9800- kortet mitt er ikke gammelt, men det kan jo være defekt med tanke på artifacts som oppstår. Som dere skjønner, er det da surt å kjøpe nytt skjermkort med en gang. Hvis det skulle bli PCI-E er vel

x700pro et tilsvarende kort?

 

Prosessor må jo og innkjøpes. Lurer på AMD 64 3200+

eller AMD 64 3500+

 

Jeg er jo egentlig fornøyd med prosessorhastighet jeg har nå, så er 3500+ egentlig så veldig mye bedre enn 3200+ ?

 

Jeg skulle jo egentlig bare oppgradere pga. kabinettet, så det føles litt rart å lense ut

for mye penger på dette :!:

 

Til dere som gidder å lese dette, ser jeg fram til innspill på det jeg har skrevet.

På forhånd takk. Mvh Gaute.

 

Edit: Vil bare legge til at min PSU er en Q-tec 350w :whistle:

Endret av gauters
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...