Gå til innhold

Side klar for kritikk :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt utgangspunkt. Synes menyen funker greit. Å ha bakgrunn er forsåvidt bra, men likte ikke helt den bakgrunnen du hadde valgt, masse rare, tynne streker. Prøv heller noen mindre objekter slik at de repeteres mer og ikke blir så store og tynne... Likte ikke helt at borderen gikk innover til "Om" osv, men det kan vel hende andre liker dette. Bra fargevalg ihvertfall! Eneste jeg stusset på var at linkene var blå. Grønn rollover var bra, men det ble litt rart med blått når den fargen ikke finnes andre steder på siden.

Ser ut som du har kontroll med kodingen :)

Tittelen synes jeg var litt slapp og uoriginal, vurdér ihvertfall noe annet.

Lenke til kommentar
Nå har jeg laget ny header og tonet ned bakgrunnen noe:

oppdatert versjon

original versjon

Likte headeren på den originale best. Utenom dét, er ikke "?page_select=forside" en spesielt god metode for sidevalg, med tanke på søkemotorer bla. Og CSS-velgeren din burde vært lagt i LINK-elementer, så kunne heller versjonen valgt i URL-en bli satt som standard. Eksempel:

index.html?css=standard:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/standard.css" title="Standarddesign" media="screen,projection">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/sommer.css" title="Sommerdesign" media="screen,projection">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/vinter.css" title="Vinterdesign" media="screen,projection">

index.html?css=sommer:

<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/standard.css" title="Standarddesign" media="screen,projection">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/sommer.css" title="Sommerdesign" media="screen,projection">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/vinter.css" title="Vinterdesign" media="screen,projection">

index.html?css=vinter:

<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/standard.css" title="Standarddesign" media="screen,projection">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/sommer.css" title="Sommerdesign" media="screen,projection">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/vinter.css" title="Vinterdesign" media="screen,projection">

Lenke til kommentar
Har sett at man kan gjøre navigasjons-tingene på en bedre måte er bare ikke kommet så langt.

Å lage sidene i hver sine filer. Dette er også mulig å "forfalske", ved hjelp av Apache-modulen mod_rewrite: Da skriver brukeren hjelp.html som adresse, og serveren henter fram filen index.html?side=hjelp f.eks, mens brukeren aldri vil merke/tro noe annet enn at filen heter hjelp.html.

Edit: Mer informasjon i artikkelen "mod_rewerite for nybegynnere", på Unrealized.org

Skjønte ikke hva du mente med det CSS-systemet, hva er fordelen framfor mitt system?

Etter min mening er det mer semantisk riktig å gjøre det slik, iom. at det er slik man egentlig skal legge alternative CSS-filer. En annen ting, er at da kan brukeren selv bytte mellom CSS-filene ved hjelp av nettleseren sin, slik de er vant til det (både Opera og Firefox har støtte for dette).

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

må si jeg er mer interessert i å lese på "om meg" før jeg tar om kode osv.

Altså kanskje omstrukturere menyen litt?

Siden er kodet i XHTHL og jeg > XHTML kanskje?

og så en litt mere fancy headder/start på siden som de andre her ønsker her og.

se gjennom de bildene du har og så bruke ett av de kanskje?

ser jo bra ut de bildene du har montert litt nede på siden.

uansett, mye mer oppdatert design og layout en det jeg har. Må seriøst oppdatere litt designet og fargepaletten min, når jeg har lagt til den siste biten av funksjonalitet.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Holder og mest på med funksjonalitet og sånn, innhold er ikke så nøye enda, derfor litt skrivefeil ol. Alle menyer og innhold genereres ut i fra mappestrukturen derfor kommer de i "feil" rekkefølge, det skal fikses. Nå sitter jeg og knoter med mod_rewrite, etter tips fra AfroDude, ikke den enkleste syntaksen jeg har sett, er jo værre en BASH-skripting.

Ser slik ut nå:

RewriteEngine on

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(dele/) [NC]

RewriteRule ^(.*)/(.*)/$ /?page_select=$1&sub_page=$2 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(dele/) [NC]

RewriteRule ^(.*)/$ /?page_select=$1

men da vil brukeren få en feil om han glemmer å skrive / på slutten av adressen noen tips her? Kunnet tenkt meg noe lignende dette som første regel, men det virker ikke:

RewriteRule !^(.*)/ $1/

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Har ikke peiling på farger, så den brunfargen var det som ble foreslått på en sånn colormatch. Trengte no grafikk oppe i hjørnet tenkte jeg, og palmer er jo fine og lette å tegne :) Er egentlig ganske fornøyd nå, eneste er at hover ikke virker skikkelig på menyene i IE, skjønner ikke hvorfor(bortsett bra at IE suger hardt da). Det virker jo på foto-menyen, som har ca samme CSSkode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...