LessThanJake Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Dette er første gang jeg har laget en side på skikkelig vis. Hva synes dere om den? Vises ikke 100% perfekt i IE, men greit nok. EDIT: Glemte link nedrebo.org Endret 30. juli 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Veldig lite grafisk. Bakgrunnsmønsteret var litt irriterende, det jeg festet øyet på først. Har ikke så mye mer å si egentlig Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Godt utgangspunkt. Synes menyen funker greit. Å ha bakgrunn er forsåvidt bra, men likte ikke helt den bakgrunnen du hadde valgt, masse rare, tynne streker. Prøv heller noen mindre objekter slik at de repeteres mer og ikke blir så store og tynne... Likte ikke helt at borderen gikk innover til "Om" osv, men det kan vel hende andre liker dette. Bra fargevalg ihvertfall! Eneste jeg stusset på var at linkene var blå. Grønn rollover var bra, men det ble litt rart med blått når den fargen ikke finnes andre steder på siden. Ser ut som du har kontroll med kodingen Tittelen synes jeg var litt slapp og uoriginal, vurdér ihvertfall noe annet. Lenke til kommentar
lagwagon2 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei navnebror! Syntes designet var pent jeg, passer bra til å være en personlig hjemmeside. Som sagt, så bør farger på linkene være noe annet en blå. BTW, Alle mine venner er metallhoder også;-) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Nå har jeg laget ny header og tonet ned bakgrunnen noe: oppdatert versjon original versjon Og angående de linkene, jeg har jo bare to farger så de må jo ha en annen farge enn resten av siden, noen tips til alternativer? Takker for tilbakemeldingene Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Syns den var tøff jeg, men savner noe på venstre side. Føler det blir litt tomt der. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Nå har jeg laget ny header og tonet ned bakgrunnen noe:oppdatert versjon original versjon Likte headeren på den originale best. Utenom dét, er ikke "?page_select=forside" en spesielt god metode for sidevalg, med tanke på søkemotorer bla. Og CSS-velgeren din burde vært lagt i LINK-elementer, så kunne heller versjonen valgt i URL-en bli satt som standard. Eksempel: index.html?css=standard: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/standard.css" title="Standarddesign" media="screen,projection"> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/sommer.css" title="Sommerdesign" media="screen,projection"> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/vinter.css" title="Vinterdesign" media="screen,projection"> index.html?css=sommer: <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/standard.css" title="Standarddesign" media="screen,projection"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/sommer.css" title="Sommerdesign" media="screen,projection"> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/vinter.css" title="Vinterdesign" media="screen,projection"> index.html?css=vinter: <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/standard.css" title="Standarddesign" media="screen,projection"> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/sommer.css" title="Sommerdesign" media="screen,projection"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/vinter.css" title="Vinterdesign" media="screen,projection"> Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Har sett at man kan gjøre navigasjons-tingene på en bedre måte er bare ikke kommet så langt. Skjønte ikke hva du mente med det CSS-systemet, hva er fordelen framfor mitt system? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Har sett at man kan gjøre navigasjons-tingene på en bedre måte er bare ikke kommet så langt. Å lage sidene i hver sine filer. Dette er også mulig å "forfalske", ved hjelp av Apache-modulen mod_rewrite: Da skriver brukeren hjelp.html som adresse, og serveren henter fram filen index.html?side=hjelp f.eks, mens brukeren aldri vil merke/tro noe annet enn at filen heter hjelp.html. Edit: Mer informasjon i artikkelen "mod_rewerite for nybegynnere", på Unrealized.org Skjønte ikke hva du mente med det CSS-systemet, hva er fordelen framfor mitt system? Etter min mening er det mer semantisk riktig å gjøre det slik, iom. at det er slik man egentlig skal legge alternative CSS-filer. En annen ting, er at da kan brukeren selv bytte mellom CSS-filene ved hjelp av nettleseren sin, slik de er vant til det (både Opera og Firefox har støtte for dette). Endret 1. august 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Decline Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Den gamle headeren var best, den nye ble for mye rot. Men navnet var kanskje litt mer originalt. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 har ikke noe å utsette på den annet en: Her kan du se hvordan musikk jeg hører på: Lenke til kommentar
Decline Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 denne er forresten 10.000 ganger bedre enn din forrige side, det skal du ha Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Savnet en header av et slag jeg, ble litt tomt på toppen. (Og bare tekst med samme farge som resten av siden så ikke så bra ut) Endret 1. august 2005 av Zythius Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) må si jeg er mer interessert i å lese på "om meg" før jeg tar om kode osv. Altså kanskje omstrukturere menyen litt? Siden er kodet i XHTHL og jeg > XHTML kanskje? og så en litt mere fancy headder/start på siden som de andre her ønsker her og. se gjennom de bildene du har og så bruke ett av de kanskje? ser jo bra ut de bildene du har montert litt nede på siden. uansett, mye mer oppdatert design og layout en det jeg har. Må seriøst oppdatere litt designet og fargepaletten min, når jeg har lagt til den siste biten av funksjonalitet. Endret 3. august 2005 av Stonescream Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Holder og mest på med funksjonalitet og sånn, innhold er ikke så nøye enda, derfor litt skrivefeil ol. Alle menyer og innhold genereres ut i fra mappestrukturen derfor kommer de i "feil" rekkefølge, det skal fikses. Nå sitter jeg og knoter med mod_rewrite, etter tips fra AfroDude, ikke den enkleste syntaksen jeg har sett, er jo værre en BASH-skripting. Ser slik ut nå: RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_URI} !(dele/) [NC] RewriteRule ^(.*)/(.*)/$ /?page_select=$1&sub_page=$2 [L] RewriteCond %{REQUEST_URI} !(dele/) [NC] RewriteRule ^(.*)/$ /?page_select=$1 men da vil brukeren få en feil om han glemmer å skrive / på slutten av adressen noen tips her? Kunnet tenkt meg noe lignende dette som første regel, men det virker ikke: RewriteRule !^(.*)/ $1/ Endret 4. august 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Nå har jeg fått laget meg en ny header, er den bedre, litt vanskelig å ikke bryte med enkle designet, synes ikke det går med bilder! siden, med ny header BTW, ingen som kan med mod_rewrite? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tegn/sett i regulære uttrykk kan gjøres valgfrie ved å legge til et spørsmålstegn etter tegnet/settet, slik som dette: RewriteRule ^(.*)/(.*)/?$ /?page_select=$1&sub_page=$2 [L] Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Bedre dette. Likte ikke helt brunfargen, ble litt for standard gradient for min smak, men funker uansett godt. Ble mye mer stilrent. Palmen passer også til den grønne fargen, men hvorfor akkurat en palme? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Har ikke peiling på farger, så den brunfargen var det som ble foreslått på en sånn colormatch. Trengte no grafikk oppe i hjørnet tenkte jeg, og palmer er jo fine og lette å tegne Er egentlig ganske fornøyd nå, eneste er at hover ikke virker skikkelig på menyene i IE, skjønner ikke hvorfor(bortsett bra at IE suger hardt da). Det virker jo på foto-menyen, som har ca samme CSSkode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå