Gå til innhold

hvordan montere platen som fulgte med Hovedkortet?

annki284

Anbefalte innlegg

Hei:)

Håper dere kan hjelpe meg litt her.

Jeg har kjøpt meg en nytt hovedkort.

Abit AV8, K8T800 PRO, Socket-939, ATX SATA,GbLAN, Firewire, DDR, Lyd, AGP8X

Med dette hovedkortet fulgte det en plate som jeg skal montere bak på kabinettet. Jeg har tatt ut den gamle, men den nye plata er 1-2 mm for lang. Eller kanskje det bare er meg som ikke vet hvordan den skal festes?? Vet noen hvordan denne skal monteres?

Hilsen Annki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de utvendige målene på platen er standard...bare å presse på plass etter at du har fjernet den andre..er det nødvendig å fjerne den opprinnelige?

Er nok det. De I/O platene som følger med kabinetter følger ATX standarden. Dvs. at f.eks det ikke er noen hull for USB og flere jackplugg kontakter. (rett meg gjerne om jeg ikke er 100% på dette :) )

Og tipper at ingen HK produsenter bruker standardløsning på dette lenger. Mtp 5.1/7.1 lyd, mange USB porter og Ethernet tilkobling.

Derfor får man en I/O plate med hovedkortet.

Så det er bare å presse den inn. Husk å ha den riktig vei. Det ser du lett på sporene på plata.

Lykke til :thumbup:

Endret av MallRaT
Lenke til kommentar

Formålet med denne platen er vel å jorde?

Edit: Klaffene på bildet (merket med røde piler) ligger jo inntil I/O-portene, og jeg vil tro at dette er for å jorde? Hadde i allefall ikke droppet den, selv om det fungerer uten.

post-24-1122763555_thumb.jpg

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...