Gå til innhold

Store problemer med XP-installasjon

Anbefalte innlegg

Hei.

I går hadde jeg XP "up and running" og satt og kjørte windows update osv. Rundt omkring samme tidspunkt som jeg installerte et desktop-mod program, så installerte jeg SP2. Etter dette ville ikke maskina boote. Dvs, den booter, og viser XP-loadingscreen, men så rebooter den - om og om igjen.

Fikk starta den i sikkermodus, og sletta mappa med det programmet i samt sletta alt som tilhørte det i regedit. Det hjalp ikke. Hva er feil? Tåler ikke min nye maskin Windows Update? :dontgetit:

I sta satt jeg i XP-cd'en for å reparere windows installasjonen. Det gikk et stykke: fikk lasta inn filene 100% i første omgang, og så skal maskinen startes på nytt. Etter den har gjort det, er det det samme problemet igjen: den rebooter av seg selv.

Nøler litt med å prøve formatering og ny installasjon, fordi jeg var nødt til å sette harddisken over i en annen PC for å i det hele tatt få installert XP in the first place :mad:

Kan noen være så snill å hjelpe? Evt komme med mange teorier til hva som kan være galt - selv om dere kanskje vet like lite som meg?

Begynner å bli skikkelig fortvilet.. Må vel lukke verandadøra før noe fyker ut av den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. det er jo ikke noe vits i å ha en Windows som ikke funker. da er jo hele vitsen med en pc borte hvis man ikke har OS som funker :p. det er en spesiell grunn til at jeg selv aldri har installert slike moddeprogrammer og skins. jo nettopp, man kan få problemer med det ene og det andre. husker at jeg selv installerte noe Longhorn skins greier for ganske lenge siden på laptopen. var vel i fjor en gang, det burde jeg aldri gjort. da ble maskina ganske så rar.

til saken: husker du sånn ca. hva du installerte først eventuelt. var det noe som funka imellom at du installerte disse programmene? f. eks funka Windows etter at du installerte modprogrammet?

det ser ut til at det er veldig mange som har problemer med Windows XP installasjonen fortia. er du helt sikker på at cdrom/dvd rom, cd og harddisk er i tipp topp stand?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...