simenkvalen Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 sendte inn kameraet mitt for 3-4 uker siden for å få ett prisoverslag på reparasjon.. kameraet virket egentli fint når jeg sendte det inn, men det hadde noen bulker og i går var jeg å hentet kameraet igjen..dem ville ha 1900,- for å fixe dette. da kameraet koster ca 2500,- i butikkene nå tenkte jeg at det var lite vits i å fixe det.. men når jeg fikk tilbake kameraet virket det ikke lenger..det som skjer når jeg slår på kameraet er at kameraet prøver å få ut linsen men det virker som denne har låst seg.. hva burde jeg gjøre? sende det tilbake igjen? kameraet det er snakk om er ett canon ixus 40 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du bør så klart få de til å fikse det slik at det funker igjen. Håper de i butikken kan støtte deg i at det funket før du sendte det inn. Merkelig at de har ødelagt det mer på service... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du bør klage til butikken og be enten de eller verkstedet om å dekke repkost. Dette fordi du skal få ett prisoverslag på reparasjonen repkost er så høy at det vil lønne seg å kjøpe en ny vare. Reparasjonskosten her er jo 75% av nypris, ergo jeg ville klaget. Såvidt jeg vet (da jeg også jobber med service på jobben), er verkstedene pliktige å informere kunde om reparasjonskost (evt henvende seg til butikk som så henvender seg til kunde) før noe blir gjort med produktet. Stå på ditt! Lenke til kommentar
hyper 7 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Bare ne ting og tenke på; selv om varen nå koster 2500 som nå i ditt tilfelle så vil ikke den prisen ha noe som helst å si på reprasjonskostnadene. De tar vel minimun 700kr bare for å åpne det også går prisen på etter d. I veldig mange tilfeller så vil det idag nesten være mere lønnsomt å kaste det som har gått istykker og heller kjøpe nytt. Men det at det ikke virker da du har fått det igjen er jo helt uaksetabelt,det er samme om det virket eller ikke da du leverte det inn. Du har jo nå betalt for en vare du ikke har fått ;så gå til butikken å lever det inn igjen. Og for å se på goodwillen til butikken så si at du vil ha et lånekamera av de så lenge de har ditt inne. Er de seriøse og sånn så låner de deg et(ikke det at du da bør bruke det,men vil i mange tilfeller si noe om butikken bare) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå