Gå til innhold

Oppstart med nytt hovedkort + problemer!


Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har noen erfaring med abit sine hovedkort, så vil jeg tippe at den lampa sikkert skal lyse grønt når alt er ok. Ta en titt i manualen til hovedkortet, der står det sikkert forklart hva lampa indikerer og hva som kanskje kan være feil visst den ikke lyser med rett farge.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg ville startet med å ta ut alle kortene (PCI, PCI-Ex) som du har montert i maskinen.

Prøv å starte opp med bare Cpu & minne montert i maskinen. Dersom maskinen starter opp da, monterer du inn skjermkort å prøver å starte da. Dersom det virker følger du bare på med resten av kortene, hvist du har noen da....

 

PS: Har ikke dette kortet et diagnose display montert på hovedkortet som viser en to-sifret kode.......

Lenke til kommentar
Hei

Jeg ville startet med å ta ut alle kortene (PCI, PCI-Ex) som du har montert i maskinen.

Prøv å starte opp med bare Cpu & minne montert i maskinen. Dersom maskinen starter opp da, monterer du inn skjermkort å prøver å starte da. Dersom det virker følger du bare på med resten av kortene, hvist du har noen da....

 

PS: Har ikke dette kortet et diagnose display montert på hovedkortet som viser en to-sifret kode.......

Han har rett se på kode

post-24-1122718583_thumb.jpg

Endret av omegaV8
Lenke til kommentar

på mitt gamle nf7 abit kort så lyste lampa rødt hele tida. mene det var et gult lys som kom på når de sto på også, mene det så man ikke fordi det røde var så kraftig.

 

over til problemet: gjør som jes74 foreslo, koble ut alt av deler og prøv med en ting av gangen. om du tar ut rammen så skal hovedkortet pipe, dersom det ikke gjør dette så er det nok kanskje dødt

Lenke til kommentar

Sorry jeg hadde slik kontakt! gikk litt fort for seg her.

Nå er den koblet til, men forsatt ingen respåns.

Det lyser imidlertidig 5 i 1 sekund fant jeg ut før den bytter til 0.0.

 

Virker jo som jeg har koblet den power sw ledningen feil da?

Men han står jo der den skal i følge min manual?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Er det 0.5 som kommer frem først kanskje? Står i min manual at det er Clear Cmos Error Flag. Er et annet HK jeg har men kanskje disse kodene er like på de fleste Abit kort. Det jeg ville sjekka da var om Clear Cmos jumpern står i riktig posisjon.

Lenke til kommentar

Led 1 som lyser betyr at strømforsyningen er tilkoblet.

Led 2 som ikke lyser betyr at pc'n er på

 

Nå har jeg koblet ut alt borsett fra 1 minnebrikke og cpu'en og fortsatt så skjer det ingen ting!

 

Jeg bruker bare en 200w strømforsyning akkurat nå da, men han skulle vell ha startet for det?

Trenger mere hjelp!

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...